Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 18 April 2011

MU TERLEPAS FINAL PIALA FA


DARI KOSMO ONLINE
18.4.2011





City di ambang kemasyhuran

LONDON - Pengurus Manchester City, Roberto Mancini percaya kejayaan mara ke pentas final Piala FA mampu menjadi platform buat mereka menjuarai Liga Perdana England.

Awal pagi semalam, skuad kendalian Mancini tampil cemerlang apabila mencatat kemenangan 1-0 ke atas Manchester United pada aksi sepa- ruh akhir Piala FA di Stadium Wembley.

Kemenangan itu juga menyaksikan City telah meleburkan impian United yang memasang impian bagi meraih gelaran treble dalam saingan musim ini.

Bagaimanapun, Mancini awal-awal lagi sudah memberi amaran kepada barisan pemainnya agar tidak terus dibuai mimpi indah rentetan kemenangan ke atas jiran tetangga mereka itu.

Bagi Mancini, skuad kendaliannya itu tidak mempunyai pilihan selain mencipta kemenangan pada aksi final kelak bagi mengakhiri kemarau kejuaraan yang dialami mereka selama 35 tahun.

"Bagi kami (City) adalah penting untuk kami merangkul trofi kejuaraan pertama. Jika kami mampu menjuarai Piala FA, tidak mustahil kami mampu bergelar juara liga dalam saingan musim depan.

"Memang kami perlu mengharungi satu lagi perlawanan sebelum kami mampu merangkul gelaran juara Piala FA dan saya menjangkakan aksi final nanti pastinya akan menjadi lebih sukar," jelas Mancini.

Pada aksi semalam, Yaya Toure muncul wira apabila meledak gol tunggal perlawanan pada minit ke-52, sekali gus memastikan City menempah slot untuk beraksi di pentas final.

Diminta mengulas mengenai aksi menentang United itu, Mancini mengakui bahawa anak-anak buahnya tertekan pada 20 hingga 25 minit pertama perlawanan.

"Namun pada 10 minit terakhir babak pertama, kami sudah mula menunjukkan peningkatan dan kami pula yang memberikan tekanan kepada United.

"Pada babak kedua pula kami dilihat berjaya menguasai perlawanan dan saya merasakan kami memang berhak untuk menang pada perlawanan tersebut," kata Mancini. - AFP

KOMEN : MU MASIH PUNYA 2 GELARAN UNTUK DIKEJAR... PIALA JUARA-JUARA DAN PIALA LIGA.

No comments: