Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 17 November 2014

EURO 2014 : Ronaldo ledak gol tunggal Portugal tewaskan Armenia

SABTU, 15 NOVEMBER 2014 @ 8:49 AM


CRISTIANO Ronaldo (tengah) bersaing dengan penjaga gol Armenia, Roman Berezovsky (kiri) dalam saingan kelayakan Euro 2016, awal pagi tadi. - Foto AFP

FARO (Portugal): Cristiano Ronaldo meledak gol tunggal kemenangan Portugal ke atas Armenia 1-0, sekali gus kekal satu mata di belakang pendahulu Kumpulan I, Denmark dalam saingan kelayakan Euro 2016, awal pagi tadi.

Gol Ronaldo hasil sepakan jarak dekat dihasilkan pada minit ke-72 permainan.

"Kami kini dalam keadaan sempurna dalam pusingan kelayakan ini. Denmark juga menang namun pasukan itu turut cemerlang ketika ini dan jika kita berjaya menang lagi, kita akan di tempat teratas," kata Ronaldo.

"Jurulatih Fernando Santos sudah mampu melaksanakan sistem baharu, membawa pemain muka baharu dan saya fikir kami di landasan yang betul ketika ini," katanya.

Sementara itu, Nicklas Bendtner meledak dua kali untuk membantu kemenangan 3-1 Denmark ke atas Serbia.

Susulan keputusan itu, jurulatih Serbia dari Belanda, Dick Advocaat mengumumkan bahawa dia sedang menimbang untuk meletak jawatan.


PEMAIN Denmark, Simon Kjaer (kanan) meraikan jaringan bersama rakan sepasukan, Nicklas Bendtner ketika menentang Serbia di Belgrade, awal pagi tadi. - Foto Reuters

Dalam pertemuan itu, Serbia memperoleh gol awal menerusi pemain sayap, Zoran Tosic yang melakukan rembatan deras pada jarak 12 meter pada minit ke-4.

Bendtner menyamakan kedudukan pada minit ke-60 diikuti gol kedua Denmark menerusi tandukan pemain pertahanan Simon Kjaer hasil sepakan percuma oleh Christian Eriksen dua minit selepas itu.

Bendtner kemudian menjadikan kedudukan 3-1 pada minit ke-85.

Sementara itu, Perancis yang sudah melayakkan diri sebagai hos Euro 2016 nanti hanya mencatat keputusan seri 1-1 ke atas Albania. - AFP

PENYERANG Portugal, Helder Postiga (kiri) berentap dengan pertahanan Armenia, Taron Voskanyan (tengah) dan pemai tengah Armenia, Karlen Mkrtchyan (kanan) dalam saingan kelayakan Euro 2016, awal pagi tadi. - Foto AFP


No comments: