Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 29 September 2014

SUKAN ASIA 2014 : Perak kedua boling 'cemaskan' Malaysia


(DARI kiri) Timmy Tan, Ridhwan Syafiq dan Zulmazran Zulkifli bergambar bersama pingat perak yang mereka menangi dalam acara boling trio lelaki di Gimnasium Anyang Hogye, Incheon semalam. - UTUSAN

INCHEON - Butang panik mungkin belum ditekan, namun tekanan semakin dirasai kontinjen Malaysia untuk memenuhi misi lapan pingat emas Sukan Asia XVII apabila boling masih gagal menyumbangkan emas selepas tamat acara trio lelaki dan wanita semalam.

Kegagalan beraksi cemerlang pada game terakhir menyaksikan trio lelaki menutup kempen di Gimnasium Anyang Hogye dengan sekadar membawa pulang pingat perak, iaitu perak kedua diraih boling selepas beregu wanita melakukannya Jumaat lalu.

Ketika mereka memerlukan 678 jatuhan pin pada game keenam dan terakhir untuk merangkul emas, Syafiq Ridhwan Abdul Malek, Timmy Tan dan Zulmazran Zulkifli sebaliknya hanya mengumpul 597 pin untuk sekadar berpuas hati di tangga kedua.

Kombinasi itu kalah 80 pin kepada trio emas dari Jepun, Tomoyuki Sasaki, Shogo Wada dan Shusaku Asato yang mengumpul 3,881 jatuhan pin. Trio Korea Selatan, Kim Kyung Min, Park Jong Woo dan Choi Bo Keum meraih gangsa dengan 3,715 pin.

Boling, acara yang menjadi sandaran untuk mengutip sekurang-kurangnya dua emas belum memenuhi sasaran, namun peluang masih ada apabila saingan diteruskan dalam berpasukan lelaki dan wanita hari ini.

Malah, Sin Li Jane, yang menghadiahkan perak beregu wanita bersama Shalin Zulkifli mampu menghadirkan emas tidak diduga menerusi All-Events jika berjaya menunjukkan permainan konsisten dalam acara berpasukan kerana dia kini adalah pendahulu selepas mengumpul 3,901 pin, 25 pin di depan Lee Na-Young dari Korea.

Sementara itu pemain berpengalaman negara, Zulmazran mengakui, dia amat sedih kerana gagal mempamer aksi baik dalam saingan trio semalam.

"Saya gembira tapi pada masa sama saya sedih kerana gagal memenangi pingat emas. Saya tidak bermain dengan begitu baik hari ini tapi rakan-rakan saya lebih cemerlang.

"Mungkin pingat emas belum berjaya diraih lagi tapi kami harap dapat juga ditunaikan dalam acara lima sepasukan nanti," katanya.

Satu lagi trio negara Adrian Ang, Rafiq Ismail dan Alex Liew sekadar menghuni tangga ke-10 dengan 3,640 pin. Dalam trio wanita, pasukan negara juga gagal bertindak cemerlang apabila sekadar menghuni tempat keenam dan 16. - UTUSAN

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140929/su_06/Perak-kedua-boling-cemaskan-Malaysia#ixzz3EgDuL5OS  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: