Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 23 May 2016

LIGA SUPER : JDT rampas teraju, Felda diikat P. Pinang

22 Mei 2016 12:39 AM



Pemain JDT, Marcos Antonio (dua dari kiri) meraikan jaringannya ketika menentang Pahang dalam perlawanan Liga Super di Stadium Darul Makmur, Kuantan malam tadi. MINGGUAN/MAHATHIR ALI

KUALA LUMPUR 21 Mei – Jaringan hatrik oleh penyerang dari Argentina, Jorge Pereyra Diaz membantu Johor Darul Ta’zim (JDT) melonjak ke kedudukan teratas Liga Super selepas membelasah Pahang 6-0 di Stadium Darul Makmur.

Kemenangan besar itu sekali gus menyaksikan skuad Harimau Selatan merampas takhta pendahulu liga daripada Felda United yang sekadar seri 2-2 dengan pasukan tercorot Pulau Pinang di Jengka.

Anak didik Mario Gomez tidak menghadapi masalah untuk me­ngutip tiga mata penuh dan memulakan pesta gol mereka seawal minit keenam menerusi penyerang dari Argentina, Martin Lucero yang menanduk hantaran silang Mahali Jazuli.

Diaz menambah derita tuan rumah apabila menjaringkan gol pada minit ke-29 diikuti jaringan pertahanan dari Brazil, Marcos Antonio untuk meletakkan JDT mendahului 3-0 pada babak pertama.

Hanya dua minit separuh masa kedua bermula, Lucero menambah gol kedua peribadinya sebelum Diaz mengandakan jaringan pada minit ke-54 dan melengkapkan hatriknya pada minit ke-76.

Sementara itu, The Fighter juga bermula dengan baik pada awal permainan di Stadium Tun Abdul Razak apabila membuka tirai jari­ngan pada minit ketujuh menerusi Ahmad Syamim Yahya namun Pulau Pinang berjaya menyamakan di hujung babak pertama melalui ja­ringan Reinaldo Lobo.

Felda dikejutkan oleh jaringan Osas Saha pada minit ke-66 tetapi mereka diselamatkan daripada mendapat malu apabila penyerang sensasinya Francis Forkey Doe menyamakan kedudukan pada minit ke-80.

Di Stadium Sultan Muhammad IV, Selangor memulakan aksi pusingan kedua liga dengan bergaya apabila menang 5-2 ke atas Kelantan yang sekali lagi menamatkan permainan dengan 10 orang.

Gol Red Giants dijaringkan Mohd. Hafis Kamal pada minit ke-16, R. Gopinathan (m-22), Mohd. Nazmi Faiz Mansor (m-37), Razman Roslan (m-49) dan Ahmad Hazwan Bakri (m-88) manakala dua gol tuan rumah disumbangkan oleh Blahze Ilijoski (m-10) dan Dramane Traor (m-59).

Dalam pertemuan mereka di Stadium Shah Alam Rabu lalu, Kelantan bermain hampir keseluruhan permainan dengan 10 orang setelah Wan Zack Haikal Wan Nor dibuang padang pada pertengahan babak pertama dan kali ini Wan Zaharul Nizam Wan Zakaria pula mendapat kad merah pada minit ke-60 kerana menyiku Nazmi Faiz.

Sarawak meneruskan rentak kemenangan apabila menewaskan Perak 3-0 di Stadium Perak dengan Junior Aparecido Guimaro membuka tirai jaringan pada minit ke-32 apabila menyempurnakan sepakan penalti setelah pemain Sarawak, Makeche Noumba dijatuhkan pertahanan tuan rumah Thiago Junior di dalam kotak penalti.

Makeche mengukuhkan kedudukan pasukannya apabila meledak gol kedua pada minit ke-65 dan Sarawak melebarkan kelebihan apabila sepakan lambung Gilmar Jose da Silva menewaskan penjaga gol Muhd. Hafizul Hakim pada minit ke-70.

Dalam pada itu, Terengganu melakar kemenangan tipis 2-1 di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin manakala Polis Diraja Malaysia (PDRM) seri 1-1 dengan Kedah di Stadium Shah Alam.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/jdt-rampas-teraju-felda-diikat-p-pinang-1.332955#sthash.x8KnezQO.dpuf

No comments: