Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 13 August 2015

Jaringan Figueroa selamatkan JDT

13 Ogos 2015 12:34 AM


PENYERANG Pahang, Matias Ruben Conti (dua dari kanan) meraikan kejayaannya menjaringkan gol dalam perlawanan Liga Super menentang Kelantan di Stadium Darul Makmur, Kuantan semalam. Pahang menang 5-3. UTUSAN/MAHATHIR ALI

KUALA LUMPUR – Johor Darul Ta’zim (JDT) mengukuhkan cengkaman selaku pendahulu Liga Super selepas mencatat kemenangan tipis 1-0 ke atas Lions XII dalam aksi yang berlangsung di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin, semalam.

Jaringan tunggal penyerang dari Argentina, Luciano Figueroa pada minit ke-55 sudah mencukupi buat skuad kendalian Mario Gomez untuk terus berada di puncak liga, mengatasi Pahang dengan perbezaan satu mata.

Aksi di Stadium Darul Makmur menyaksikan tuan rumah, Pahang mencipta kemenangan besar 5-3 sekali gus membolehkan mereka terus mengekori rapat JDT dalam persaingan merebut kejuaraan Liga Super musim ini.

Tok Gajah terlebih dahulu membuka jaringan menerusi R. Surendren pada minit keenam, disusuli Dickson Nwakaeme (minit ke-8), Matias Conti (minit ke-43), Zesh Rehman (minit ke-53) dan Azamuddin Akil pada minit ke-93.

Hatrik Md. Nor Farhan Muhammad pada minit ke 11, 70 dan 90 bagaimanapun masih belum mencukupi untuk membantu The Red Warriors untuk mencipta kemenangan selepas mereka terpaksa beraksi dengan 10 pemain apabila Khairul Izuan Rosli dibuang padang pada minit ke-73.

Selangor berjaya meraih tiga mata berharga selepas merekodkan kemenangan 3-2 ke atas ATM dalam aksi yang berlangsung di Stadium Shah Alam.

Skuad Red Giants terlebih dahulu berada di hadapan pada minit ke-32 menerusi jaringan penyerang Brazil, Guilherme De Paula setelah menyempurnakan sepakan penalti selepas Ahmad Hazwan Bakri dikasari pertahanan lawan dalam kotak penalti sebelum The Gladiators menyamakan kedudukan menerusi Abdulafees Abdul Salam pada masa kecederaan separuh masa pertama.

Ahmad Hazwan menjaringkan gol kedua tuan rumah selepas babak kedua bersambung tiga minit sebelum kapten Red Giants, Shahrom Abdul Kalam menjaringkan gol ketiga pada minit ke-55.

Jaringan kedua pasukan pelawat menerusi Shukor Jusoh di masa kecederaan bagaimanapun tidak dapat membantu ATM untuk sekurang-kurangnya membawa pulang satu mata.

Aksi di Stadium Sultan Zainal Abidin menyaksikan Terengganu turut meraih tiga mata selepas menewaskan Perak 2-1.

Ismail Faruqi meletakkan tuan rumah di hadapan seawal minit keenam sebelum Issey Nakajima melebarkan jurang pada minit ke-27 dan jaringan saguhati Bos Gaurus diperoleh menerusi Bobby Gonzales, 10 minit kemudian.

Sementara itu, di Stadium Selayang, pasukan tercorot liga Sime Darby masih gagal mencipta sebarang kemenangan apabila sekadar seri 1-1 dengan Sarawak.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/jaringan-figueroa-selamatkan-jdt-1.123540#sthash.mkSbPqfW.dpuf

No comments: