Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 8 July 2014

WORLD CUP 2014 - Brazil minta Thiago Silva dibebas


PENGADIL Carlos Velasco Carballo dari Sepanyol menunjukkan kad kuning kepada Thiago Silva (kanan) sewaktu perlawanan suku akhir antara Brazil dengan Colombia di Fortaleza pada Jumaat lalu. - REUTERS

RIO DE JANEIRO - Brazil mencetuskan kontroversi menjelang aksi separuh akhir Piala Dunia dengan menggesa Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) membatalkan hukuman yang menyebabkan ketua pasukannya, Thiago Silva tidak dapat bermain dalam pertemuan dengan Jerman (4 pagi esok waktu Malaysia).

Persekutuan Bola Sepak Brazil (CBF) berkata, mereka mahu FIFA membatalkan kad kuning yang diberikan kepada Silva semasa perlawanan suku akhir menentang Colombia.

CBF dalam satu kenyataan mendakwa, kad kepada Silva itu 'diberikan secara tidak adil' dan pemain pertahanan itu sepatutnya dibenarkan bertemu Jerman dalam perlawanan di Belo Horizonte nanti.

Persatuan itu pada masa sama mahu FIFA melancarkan siasatan ke atas 'kekasaran ganas' pemain Colombia, Juan Zuniga yang mengakibatkan penyerang sensasi mereka, Neymar tidak lagi dapat bermain pada temasya di Brazil.

Zuniga telah memohon maaf atas kekasaran itu namun menegaskan tidak berniat untuk mencederakan pemain lawan.

Sekiranya rayuan Brazil ke atas penggantungan Silva ditolak, Selecao bakal kehilangan dua pemain penting dalam pertemuan menentang Jerman selepas kecederaan dialami Neymar.

Perlawanan Rabu ini merupakan pertemuan kedua dalam sejarah Piala Dunia antara Brazil dan Jerman selepas kali terakhir kedua-dua pasukan bertemu dalam perlawanan akhir Piala Dunia di Jepun yang dimenangi Brazil.

FIFA sementara itu mengesahkan pengadil Mexico, Marco Rodriguez yang mengadili perlawanan antara Uruguay dan Itali semasa perlawanan peringkat kumpulan akan menjadi pengadil perlawanan antara Brazil dan Jerman itu. - AFP



 

No comments: