Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 8 July 2014

WORLD CUP 2014 - Jerman gembira dengan peranan Ozil


Mesut Ozil

SANTO ANDRE - Staf kejurulatihan Jerman menangkis kritikan terhadap Mesut Ozil semalam dan berkata mereka berpuas hati dengan peranan baharunya dalam pasukan.

Pemain berusia 25 tahun itu sebelum ini bermain di bahagian tengah sistem 4-2-3-1 Jerman, mencuri perhatian dengan beberapa gol yang hebat dan hantaran bola yang menarik.

Bagaimanapun, selepas kekalahan pahit pada separuh akhir Piala Dunia 2010 dan Euro 2012, jurulatih Joachim Loew telah memindahkan Ozil ke bahagian sayap dalam formasi 4-3-3 yang diterapkannya.

Pembantu Loew, Hansi Flick menolak andaian bahawa permainan Ozil teruk di Piala Dunia ketika ditanya tentang peranan pemain itu sewaktu sidang akhbar semalam.

"Kami nampak dengan lebih jelas daripada awak.

"Mesut bermain di posisi yang berlainan sekarang daripada sebelumnya dan dia mempunyai tugasan yang lain sekarang. Dia mempunyai kemahiran hebat apabila mendapat bola dan prestasinya meningkat seiring dengan kejohanan.

"Kami sangat berpuas hati dengan Mesut. Dia memberi keyakinan kepada pasukan apabila dia membawa bola dan sentiasa bersedia untuk membuat hantaran," katanya kepada wartawan.

Kreativiti Ozil kadang-kala disekat ketika dalam beberapa perlawanan yang melibatkan faktor fizikal di Brazil tetapi dia menunjukkan dia boleh meningkat apabila menghadapi tekanan.

Ozil menjaringkan gol kemenangan Jerman 2-1 pada masa tambahan ketika menentang Algeria dan membantu pasukannya fokus terhadap corak permainan serta pengawalan bola dan hantaran bola yang tepat.

Flick juga berkata, Ozil memerlukan masa untuk cergas sepenuhnya selepas mendapat kecederaan di Arsenal.

"Awak perlu ingat yang dia cedera ketika bermain untuk Arsenal dan dia masih belum mencapai tahap permainan seperti sebelum ini. Tetapi kami berpuas hati dan jika jurulatih berpuas hati, itu adalah yang paling penting," tambah Flick. - REUTERS

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140708/sl_06/Jerman-gembira-dengan-peranan-Ozil#ixzz36qUFV3vj  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: