Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 16 July 2014

TLDM - Mohamad Roslan Panglima Armada


ABDUL Aziz Jaafar (tengah) menyaksikan majlis serah terima tugas Panglima Armada di antara Abd Hadi A. Rashid (kiri) dengan Mohamad Roslan Mohamad Ramli di Pangkalan TLDM Lumut, Perak semalam.

LUMUT 14 Julai - Panglima Pemerintah Bantuan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Laksamana Madya Datuk Mohamad Roslan Mohamad Ramli dilantik sebagai Panglima Armada yang baharu, menggantikan Laksamana Madya Datuk Abdul Hadi A. Rashid yang bersara daripada perkhidmatan.

Pelantikan itu menjadikan Mohamad Roslan sebagai Panglima Armada yang ke-20 sejak Markas Armada ditubuhkan September 1980.

Mohamad Roslan memulakan tugasnya sebagai Panglima Armada secara rasmi hari ini dan pada masa sama memangku jawatan yang disandangnya sebelum ini iaitu Panglima Pemerintah Bantuan sehingga akhir bulan ini.

Majlis serah terima tugas antara kedua-duanya disaksi dan disempurnakan oleh Panglima Tentera Laut, Laksamana Tan Sri Abdul Aziz Jaafar di Pangkalan TLDM di sini hari ini.

Abdul Aziz dalam sidang akhbarnya selepas majlis berkenaan berkata, jawatan Panglima Armada merupakan posisi kedua terpenting di dalam ketumbukan itu dan sangat mencabar.

Bagaimanapun, katanya, sepanjang lebih dua tahun memegang jawatan itu, Abdul Hadi bukan sahaja berjaya melaksanakan tugas dengan baik, malah telah mengangkat imej serta reputasi TLDM.

"Beliau mengetuai tujuh operasi TLDM yang dilaksanakan secara berterusan di seluruh negara. Beliau juga terlibat dalam misi pencarian MH370 dan melaksanakannya dengan baik tetapi malangnya pesawat itu telah diumumkan berakhir di Lautan Hindi.

"Beliau telah menjalankan tugas dengan cemerlang sepanjang tempoh menjadi Panglima Armada. Cabarannya amat getir tetapi saya percaya beliau berjaya mengharunginya. Terima kasih diucapkan kepada beliau," katanya.

Mengulas mengenai Mohamad Roslan yang menggantikan Abdul Hadi pula, Abdul Aziz percaya dengan pengalaman luas yang dimiliki oleh Panglima Armada baharu itu.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140715/dn_12/Mohamad-Roslan-Panglima-Armada#ixzz37bNx85PC  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: