Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 3 November 2014

PIALA MALAYSIA : Kekalahan paling perit – Bojan

OLEH SUFIAN HADI MOHD. SOJAK (SUKAN@UTUSAN.COM.MY) | 03 November 2014 1:05 AM


JURULATIH JDT, Bojan Hodak (kiri) menepuk dahi selepas pasukannya tewas kepada Pahang pada perlawanan akhir Piala Malaysia 2014 di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur, kelmarin.

KUALA LUMPUR – Jurulatih Johor Darul Ta’zim (JDT), Bojan Hodak menganggap kekalahan ke atas Pahang di pentas final Piala Malaysia, kelmarin adalah yang paling perit sepanjang kariernya.

Pengendali kelahiran Crotia itu melahirkan rasa kecewa terhadap anak-anak buahnya yang gagal memanfaatkan peluang keemasan setelah berkelebihan dengan seorang pemain apabila skuad Tok Gajah tempang dengan ketiadaan Mohd. Saiful Nizam yang dilayangkan kad merah.

JDT tumpas menerusi penentuan sepakan penalti 5-3 ditangan Pahang selepas masing-masing terikat 2-2 sehingga mengheret perlawanan kepada masa tambahan.

“Saya sangat kecewa dengan kekalahan tadi (kelmarin) kerana mereka tidak menggunakan peluang sepenuhnya yang dimiliki.

“Kita menguasai permainan dan bermain lebih baik dari mereka. Kita berhak menang kerana mempunyai dua peluang di mana percubaan tepat terkena tiang sepanjang perlawanan.

“Selain itu, Pahang juga boleh dikatakan bernasib baik kerana mereka hanya menang menerusi penentuan sepakan penalti,” kata Hodak.

Sementara itu, Hodak turut mengkritik kualiti permukaan padang di Stadium Nasional Bukit Jalil yang pada pandangannya hanya cantik di pandangan mata.

“Saya kecewa dengan keadaan padang hari ini (kelmarin) yang bagi saya hanya kelihatan cantik pada pandangan mata,” tegasnya.

Stadium Nasional yang ditutup sejak Oktober tahun lalu bagi memberi laluan kerja-kerja penyelenggaran dilakukan, nampaknya masih tidak berada pada tahap terbaik setelah keadaan rumput begitu mudah tercabut setiap kali pemain melakukan sepakan.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/kekalahan-paling-perit-8211-bojan-1.19957#sthash.SSI6jnrN.dpuf



No comments: