Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 28 November 2014

PAU 2014 : UMNO sedia timbangkan jawatan Naib Presiden untuk Wanita - Najib

KUALA LUMPUR: UMNO akan mempertimbangkan permintaan pergerakan Wanita supaya dua kerusi tambahan diwujudkan dalam jawatan Naib Presiden UMNO dan Naib Ketua UMNO Bahagian untuk anggota sayap itu.

Presidennya, Datuk Seri Najib Razak berkata, beliau akan berunding dengan semua pihak mengenai perkara tersebut dan berhasrat untuk mencari jalan terbaik untuk memperkasakan agenda parti.

"Saya faham, ada tentangan dalam UMNO, dan sebagai sebuah parti kita kena duduk dan berbincang, cari satu jalan yang terbaik untuk memperkukuhkan parti kita.

"Dalam hal ini, saya dengar dan kita akan timbang setelah kita mengadakan rundingan dengan semua pihak sama ada bersabit dengan jawatan Naib Presiden untuk wanita ataupun Naib Ketua Bahagian untuk wanita," katanya ketika berucap di hadapan 2,752 perwakilan di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini.

Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dalam ucapan dasar Ketua Pergerakan Perhimpunan Agung Wanita Umno 2014 semalam, mahu satu kerusi naib presiden dan satu kerusi naib ketua bahagian diperuntukkan untuk Wanita UMNO.

Shahrizat berkata, hasil mesyuarat perwakilan Wanita UMNO bahagian tahun ini, 171 bahagian dan 12,483 cawangan menyokong usul berkenaan. Wanita UMNO dianggotai 1.3 juta orang, hampir separuh daripada jumlah keseluruhan 3.47 juta anggota UMNO.

Najib berkata selain itu, hasrat Pemuda dan Puteri yang diusul dalam Perhimpunan Agung mereka semalam, turut akan diteliti dan dipertimbangkan oleh beliau.

"Kita sedia menimbang tapi dengan syarat mereka yang dikemukakan nanti menepati kriteria-kriteria Jil-Umno yang saya sebutkan dan mereka mesti diuji," katanya. - BERNAMA


PRESIDEN UMNO, Datuk Seri Najib Razak memeriksa perbarisan yang terdiri daripada ahli Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO pada Perhimpunan Agung UMNO 2014 di PWTC, Kuala Lumpur hari ini. - Foto Muhd Asyraf Sawal


No comments: