Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 28 November 2014

PAU 2014 : Sabah akan berdiri teguh sebagai perisai UMNO

JUMAAT, 28 NOVEMBER 2014 @ 3:01 PM


WAKIL UMNO Sabah, Datuk Tawfiq Abu Bakar Titingan. - Foto Osman Adnan

KUALA LUMPUR: Sabah akan tetap berdiri teguh sebagai perisai UMNO dan berjuang bermati-matian mempertahankan setiap inci negeri itu daripada dicerobohi anasir jahat.

Wakil Sabah, Datuk Tawfiq Abu Bakar Titingan, berkata walaupun terdapat segelintir pihak cuba menanam kebencian dalam kalangan rakyat negeri itu terhadap kepimpinan Presiden, Datuk Seri Najib Razak, namum UMNO Sabah akan tetap bekerja keras dan berdiri teguh di belakang kepimpinan beliau.

"UMNO Sabah membuat pendirian 100 peratus untuk menyokong kepimpinan presiden dan terus bekerja keras supaya Sabah terus jadi kubu kuat UMNO. Presiden kita bukan seorang 'hercules', bukan superman, bukan si badang. Kita semua kena bantu beliau. Kalau kita bantu beliau, kita bantu UMNO. Inilah bukti solidariti saf yang mantap.


"Sudah pasti Sabah tetap akan jaga Datuk Seri (Najib Razak). Andai Gunung Tahan tak cukup jadi perisai Datuk Seri, orang Sabah ada Gunung Kinabalu untuk jadi perisai," katanya yang mendapat tepukan gemuruh perwakilan ketika ketika membahaskan ucapan presiden di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, sebentar tadi.

Beliau yang juga Ketua UMNO Bahagian Tawau berkata, dalam kesedihan negara mengenang insiden pencerobohan Lahad Datu, Mac lalu, terdapat segelintir pihak mengambil kesempatan menghidupkan api kebencian dengan cuba mengkucar-kacirkan keamanan rakyat negeri itu dan menghasut supaya Sabah keluar daripada Malaysia.

"Insiden Lahad Datu adalah kenangan pahit kepada orang Sabah malah ia juga turut dirasai oleh rakyat negeri lain. Oleh itu, kita perlu bersatu. Bersatu ini solidariti... bukan sekadar bersatu dari segi fizikal tetapi bersatu hati, bersatu fikiran, kerisauan dan melaksanakan dengan jelas apa yang dirancang.

"Sumbang tenaga material dan buah fikiran untuk kebaikan. Untuk parti kekal dan terus utuh. Kita semua perlu menyumbang... bukannya menumbang," tegasnya.

Mengakhiri perbahasan beliau, Tawfiq menyeru supaya ahli UMNO mengambil iktibar dan lebih sensitif terhadap senario yang berlaku di dalam negara dan tidak terus duduk selesa dengan keadaan sekarang.

"Kita mesti ambil iktibar... dengan suara akan umbi. Jangan hanya suara-suara ini sekadar tertulis dalam buku. Ia mesti dilaksanakan... kita mesti merakyatkan UMNO bermula dari atas hingga di bawah. Yang pasti, rakyat di luar sana menjadi hakim dan penentu kita di mana kelak," katanya

No comments: