Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 28 November 2014

PAU 2014 : Elemen kualiti sebagai asas perjuangan bela nasib orang Melayu

JUMAAT, 28 NOVEMBER 2014 @ 12:35 PM

KUALA LUMPUR: UMNO harus meletakkan elemen kualiti sebagai asas perjuangan supaya parti yang mempunyai 3,477,365 ahli itu terus utuh membela nasib kaum Melayu.

Wakil Kedah, Dr Mohammad Nawar Ariffin, berkata UMNO kini berada dalam keadaan tenat dan harus bangkit memperkuatkan saf kepimpinan supaya parti itu lebih diterima oleh golongan muda dan profesional.

"UMNO kini berada dalam keadaan sakit... kita tidak segagah dulu, kita tidak sekuat dulu. Jadi, mari kita lihat bagaimana nak betulkan perkara ini... Jika ia kronik, kita kena cari ubat... Insya-Allah penyakit ini dapat sembuh," katanya katanya ketika membahaskan ucapan dasar Presiden di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, sebentar tadi.

Beliau yang juga Ketua Cawangan Kampung Menerong, Pokok Sena menegaskan ahli UMNO ketika ini tidak lagi bertolak ansur dengan kualiti.

"Mulai sekarang, kita tidak boleh bertolak ansur dalam kualiti. Yang lepas itu adalah sejarah tetapi kualiti pada masa kini yang akan tentukan sejarah pada masa depan.

"Kita mesti cari kualiti... contohnya dalam sektor perubatan, kita nak ubat yang autentik...yang asli, kita tak nak ubat yang palsu," katanya.

Dalam pada itu, beliau juga menggariskan enam kunci utama bagi memantapkan lagi kepimpinan parti.

"Yang pertama... integriti. Laporan audit mesti diambil kira. Jangan pandang remeh setiap perkara yang ditegur. Yang kedua, Ambil sesuatu isu secara terperinci... jangan hanya bagi kepimpinan kepada individu itu tetapi hasilnya masih tidak berubah.

"Yang ketiga, lihat pada hasilnya... jika dalam sektor perubatan, kita bagi ubat... lancar program... kesannya mesti ada. Jika bagi ubat tapi dua, tiga tahun tak berubah, 'something wrong' la tu," katanya.

Manakala katanya, yang keempat ialah kualiti. 'Yang bawah harus rasa kualiti di atas... yang di atas pula harus rasa kualiti di bawah. Jangan hanya syok sendiri saja," katanya.

Sementara itu, elemen kelima ialah sesuatu tindakan lahir dari hati.

"Seorang pejuang UMNO harus buat kerja tanpa harapkan balasan, jangan harapkan wang ringgit. Setiap tindakan harus ikhlas dan lahir dari hati.

"Terakhir adalah setiap daripada kita kena balik kepada agama... lambang kepada parti bukan kerana pengikut tetapi kerana pemimpin. Jadikan agama sebagai asas dalam memimpin. Doakan kita dapat perbetulkan keadaan, supaya lebih ramai anak muda dan golongan profesional kembali tertarik kepada UMNO kerana kualitinya," tegasnya.

Beliau juga mengingatkan kepada golongan muda supaya tidak terus-menerus menentang kerajaan dan menggelarkan parti UMNO sebagai parti rasuah.

"Jangan tuduh parti ini parti rasuah... kita hantar belajar tetapi tuduh UMNO parti macam-macam. Kita bantu mereka daripada susah tetapi bila dah berjaya, mereka tentang kerajaan.

"Anak muda kena tengok balik apa yang mereka perjuangkan. Sepatutnya kena bantu kerajaan bangunkan ekonomi anak muda yang lain... bantu dan perbetulkan ekonomi mereka.

"Ingat anak-anak, setiap butir beras yang kamu makan itu adalah kerana UMNO... itu peringatan kepada anak-anak muda di luar sana," tegasnya.

TIMBALAN Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin bersama Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil (dua dari kiri) membuat lawatan ke Pameran Wanita Kreatif 2014 bersempena Perhimpunan Agung UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini. - Foto Asyraf Hamzah


No comments: