Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 10 November 2014

AFF : FAS kini beri Malaysia 1,500 tiket

OLEH MUHAMMAD DAYNE AZMIN (DAYNE.GHAZALI@UTUSAN.COM.MY) | 10 November 2014 1:39 AM

SHAH ALAM – Persatuan Bola Sepak Singapura (FAS) kini mengubah pendirian apabila hanya memperuntukkan 1,500 keping tiket sahaja kepada penyokong Harimau Malaya untuk Kejohanan AFF di Stadium Jalan Besar.

Datuk Hamidin Mohd Amin

Jumlah itu kurang separuh daripada 3,000 tiket yang diperuntukkan untuk peminat pasukan Malaysia sebelum ini.

Perkara itu dimaklumkan oleh Setiausaha Agung Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Datuk Hamidin Mohd. Amin yang berkata, semua tiket itu akan dijual di perkarangan Stadium Shah Alam, pukul 3 petang menjelang aksi persahabatan Harimau Malaya dan Syria Rabu ini.

Harga ‘khas’ ke atas tiket untuk penyokong Malaysia bagaimanapun kekal S$26 dolar (RM67.40) kerana peminat Harimau Malaya dikhaskan untuk menonton dari grand stand.

Malaysia akan berdepan Myanmar pada 23 November dan Thailand pada 26 November dalam Kumpuolan B kejohanan itu, tetapi penyokong kedua-dua pasukan itu dibenarkan mendapatkan tiket berharga S$18 dolar (RM46.70).

Perlawanan terakhir pasukan dibimbing Dollah Salleh di peringkat kumpulan itu, iaitu menentang tuan rumah akan dilangsungkan di Stadium Nasional, dengan sebanyak 2,000 tiket diperuntukkan kepada penyokong negara.

“Pada Jumaat lalu, saya telah mengadakan pertemuan dengan FAS dan mereka masih kekal dengan keputusan meletakkan penyokong kita di tempat duduk berbumbung (grand stand), walaupun kita dua kali membuat rayuan.

“Pihak FA Singapura hanya mahu memberikan 1,500 tiket sahaja kepada kita dengan alasan tiket selebihnya akan diberikan kepada pihak penaja dan pegawai-pegawai selain dijual kepada penonton-penonton mereka di sana.

“Saya harap para penyokong kita faham kekangan yang dihadapi. FAM telah mencuba yang terbaik dalam hal ini dan semua tiket itu akan dihantar oleh FAS kepada FAM pada hari esok (hari ini),” katanya ketika ditemui semalam.

Hamidin turut menjelaskan, pengubahsuaian Stadium Jalan Besar turut menjadi faktor apabila venue itu kini hanya mampu menampung sekitar 6,000 penonton.

“Sepatutnya Stadium Jalan Besar boleh memuatkan kira-kira 8,000 penonton tetapi kerana kerja pembaikan di bahagian kanan stadium, maka 6,000 penonton sahaja boleh masuk.

“Perkara ini telah diajukan kepada FAS agar mereka menyiapkan pembaikan itu sebelum perlawanan pertama berlangsung pada 23 November namun tidak sempat setelah pelbagai usaha dilakukan,” katanya.

Walaupun begitu, beliau mengakui masih berusaha mendapatkan harga potongan untuk penyokong Malaysia dan FAM menjangka mendapat jawapan daripada FAS hari ini.

“Terus-terang saya sendiri tidak berpuas hati dengan apa yang berlaku namun kita telah cuba sedaya yang mampu bagi memastikan lebih ramai penyokong kita bertandang ke Singapura untuk memberikan sokongan.

“Saya juga berharap jika ada mana-mana kumpulan penyokong yang mahu ke Stadium Jalan Besar, bolehlah berhubung dengan saya terus bagi urusan penempahan tiket,” katanya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/fas-kini-beri-malaysia-1-500-tiket-1.22878#sthash.X5so8WhW.dpuf


No comments: