Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 10 November 2014

BN Selangor ikrar rampas semula Selangor

10 November 2014 2:18 AM


Noh Omar bersalaman dengan ahli PPP sebelum merasmikan Konvensyen PPP Selangor di Kuala Lumpur, semalam.

KUALA LUMPUR 9 Nov. – Barisan Nasional (BN) Selangor berikrar akan belajar daripada kesilapan dan bekerja keras mendekati pengundi dalam usaha merampas kembali negeri itu dalam pilihan raya umum akan datang.

Pengerusinya, Datuk Seri Noh Omar berkata, kunci utama kepada ikrar berkenaan adalah perpaduan dan kerjasama dalam kalangan pemimpin parti komponen untuk memastikan ahli masing-masing tidak berpaling tadah dan memberi undi kepada calon parti.

Sehubungan itu katanya, BN Selangor membuat ketetapan meletakkan indeks petunjuk prestasi (KPI) kepada setiap parti komponen dalam memastikan sekurang-kurang 70 peratus daripada ahli masing-masing dapat didekati dan didaftarkan sebagai pengundi.

“Ini adalah KPI yang ditetapkan iaitu setiap parti mesti mendapatkan sekurang-kurangnya 70 peratus nombor telefon serta alamat ahli agar kita dapat menghubungi serta mengetahui latar belakang mereka selain mendaftarkan mereka yang sudah layak mengundi.

“Melalui program yang dianjurkan, kita mesti mendapatkan nama serta nombor telefon dan periksa adakah orang yang datang itu pengundi kita maka dari situ mudah untuk mereka didekati,” katanya ketika berucap merasmikan Konvensyen Parti Progresif Penduduk (PPP) Selangor di sini hari ini.

Yang turut hadir, Presiden PPP, Tan Sri M. Kayveas; Naib Presiden Kanan PPP, Datuk Maglin Dennis D’cruz dan Ketua UMNO Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.

Menurut Noh, pemimpin-pemimpin BN Selangor mengakui teguran daripada Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak yang kecewa dengan kegagalan BN merampas kembali Selangor pada pilihan raya umum lalu tepat dan perlu diambil berat bukan sahaja oleh UMNO tetapi semua parti komponen BN.

Ketika berucap dalam Konvensyen UMNO Selangor 2014 pada 1 November lalu, Najib memberi teguran keras kepada kepimpinan Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor agar bersikap jujur dan bukannya mementingkan kem tertentu dalam usaha menawan kembali negeri tersebut pada pilihan raya umum akan datang.

Malah, Perdana Menteri itu tanpa berselindung mengakui bahawa beliau malu, letih, perit dan serik dengan kemelut politik UMNO Selangor sebelum ini dan berharap, perkara sedemikian tidak berlaku lagi pada masa hadapan.

Kerana merampas Selangor mesti menjadi kemestian utama.

Mengulas lanjut, Noh berkata, Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai dan Presiden MIC, Datuk Seri G. Palanivel yang kedua-duanya merupakan pengerusi parti masing-masing di Selangor turut menerima teguran berkenaan dan berjanji akan memperbaiki setiap kelemahan yang ada.

“Kami telah berjanji akan mempertingkatkan gerak kerja parti terutama soal menarik sokongan pengundi kerana ini adalah salah satu teguran daripada Datuk Seri Najib.

“Saya sedar kadang-kadang kita terlalu seronok mengadakan program yang dihadiri ribuan rakyat tetapi semuanya tidak berkesan jika mereka bukan pengundi Selangor kerana akhirnya yang menentukan kemenangan adalah pengundi juga,” tambahnya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/bn-selangor-ikrar-rampas-semula-selangor-1.22958#sthash.yB01LmTq.dpuf


No comments: