Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 20 November 2014

Kemasukan pertama pelajar UiTM Raub November tahun depan

19 November 2014 12:41 AM


Shahiruddin Ab. Moin (dua dari kanan) melihat pelan pembinaan kampus UiTM Raub, Pahang, baru-baru ini.

RAUB 18 Nov. – Pembinaan Kampus Universiti Institut Teknologi Mara (UiTM) Raub bernilai RM230 juta dijangka siap lebih awal pada Julai tahun hadapan berbanding jadual asal pada Oktober 2015.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Dong, Datuk Shahiruddin Ab. Moin berkata, proses pembinaan yang dimulakan pada November 2012 berjalan dengan lancar di mana sebanyak 70 peratus pembinaan telah siap setakat ini.

“Kita berpuas hati dengan perlaksanaan projek yang setakat ini berjalan dengan lancar dimana lebih cepat sebanyak kira-kira 15 peratus atau pun 75 hari.

“Jadi kita menjangkakan projek ini akan diserahkan pada Oktober tahun depan sebelum kemasukan pelajar pertama pada 1 November 2015,” katanya selepas melakukan lawatan di tapak projek UiTM Raub di sini baru-baru ini.

Yang turut hadir, Pengarah Projek Utusan Intelek Sdn. Bhd., Mohd. Khalil Dan dan Pegawai Daerah Raub, Khairul Anuar Mahmood.

Menurut Shahiruddin, kampus yang mampu memuatkan sehingga 3,000 pelajar itu akan menawarkan tiga bidang pengajian utama iaitu Fakulti Sains dan Pentadbiran, Fakulti Sains dan Matematik dan Fakulti Pengurusan.

Justeru, beliau berharap kampus berkenaan bukan sahaja dapat membuka lebih banyak peluang kepada pelajar setempat tetapi mampu melonjakkan lagi ekonomi penduduk setempat.

“Jadi saya berharap peluang perniagaan di dalam kampus akan turut diberikan kepada penduduk setempat selain pembinaan kawasan perniagaan di luar kampus.

“Saya juga berharap penduduk setempat akan mengambil kesempatan dengan merebut pelbagai peluang yang ada bagi meningkatkan pendapatan masing-masing,” ujarnya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/pendidikan/kampus/kemasukan-pertama-pelajar-uitm-raub-november-tahun-depan-1.26292#sthash.am8PIZRF.dpuf


No comments: