Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 20 November 2014

Istiadat Konvokesyen UiTM ke-81 Sabtu ini



ABDUL RAZAK IDRIS | 18 November 2014 1:51 AM

SHAH ALAM 17 Nov. - Universiti Teknologi Mara (UiTM) akan melangsungkan Istiadat Konvokesyen UiTM Ke-81 bermula dari 22 November hingga 9 Disember depan.

Pengarah Jabatan Komunikasi Korporat UiTM, Alfina Bakar berkata, istiadat itu akan menyaksikan sebanyak 31,532 graduan UiTM di seluruh negara menerima pengiktirafan di atas kecemerlangan mereka dalam pelbagai bidang pengajian meliputi doktor falsafah (PhD), ijazah sarjana, ijazah sarjana muda dan diploma.

Katanya, sebanyak 52 graduan akan menerima PhD manakala 1,170 graduan akan menerima ijazah sarjana. Sebanyak 13,370 penuntut pula bakal menerima ijazah sarjana muda, diikuti 16,699 (diploma), diploma lepasan ijazah (48) dan profesional (193).

“Sebanyak 17,134 penerima ijazah dan diploma merupakan penuntut di kampus induk di sini manakala sebanyak 14,398 penuntut dari kampus cawangan di seluruh negara bakal menerima ijazah dan diploma masing-masing.

“Penganugerahan ijazah itu akan di­sempurnakan oleh Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah yang juga Canselor UiTM yang mana Seri Paduka berkenan menyampaikan ijazah tersebut pada sidang pertama istiadat konvokesyen itu,” katanya di sini hari ini.

Tambahnya, Seri Paduka juga berkenaan menyampaikan Anugerah Seri Paduka Baginda Tuanku Canselor; Anugerah Pingat Emas Naib Canselor dan Anugerah Tun Abdul Razak kepada graduan cemerlang sempena istiadat konvokesyen berkenaan yang berlangsung di Dewan Agung Tuanku Canselor (DATC) UiTM.

Selain itu, anugerah lain yang akan turut disampaikan pada istiadat konvokesyen tersebut adalah Anugerah Cemerlang Tan Sri Arshad Ayub; Anugerah Pelajaran Diraja (Pingat Jaya Cemerlang); Anugerah Cemerlang Pharmaniaga; Anugerah Pingat Emas Yayasan Budiman UiTM; Anugerah Cemerlang Pingat Emas Tun Fatimah Hashim; Anugerah Kepimpinan Cemerlang dan Anugerah Hadiah Buku MTDC.

- See more at: http://www.utusan.com.my/pendidikan/kampus/istiadat-konvokesyen-uitm-ke-81-sabtu-ini-1.26031#sthash.31VUtyVn.dpuf


No comments: