Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 5 February 2014

Siapa serang siapa?


Oleh NURUL HUDA HASSAN
huda.hassan@utusan.com.my




Cesar Ferrando Jiminez (kanan), bersama peguam Baljit Sigh Sidhu (tengah) dan Fahmy Yahya menunjukkan salinan laporan polis yang dibuat di Balai Polis Johor Bahru Selatan, semalam. - UTUSAN/AMIN FARIJ HASAN

JOHOR BAHRU - Selepas pasukan T-Team mendakwa pemain mereka ditumbuk dan membuat laporan polis di Kuala Terengganu kelmarin, semalam Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) pula tampil membuat laporan polis berhubung insiden pergaduhan yang berlaku semasa perlawanan pusingan kedua Piala FA antara Johor Darul Ta'zim (JDT) dan T-Team di Stadium Tan Sri Hassan Yunos di sini, Sabtu lalu.

Laporan tersebut dibuat oleh Ketua Jurulatih, Cesar Ferrando Jiminez yang juga Pengurus Pasukan JDT di Balai Polis Sentral, di sini pukul 2 petang dengan diiringi oleh Naib Presiden PBNJ, Onn Jabar; Setiausaha Kehormat PBNJ, Mohd. Fahmy Yahya dan peguam, Datuk Baljit Singh Sidhu.

Menurut Baljit, laporan berkenaan dibuat bagi menjelaskan perkara sebenar yang berlaku termasuk insiden di terowong ekoran terlalu banyak tohmahan selain perkara sebenar diputarbelitkan oleh pihak T-Team sedangkan yang menjadi mangsa dalam kejadian itu adalah Jiminez.

"Terlalu banyak tohmahan tentang insiden itu, fakta juga tidak diberi dengan jelas dan disebabkan itu, dia (Jiminez) tampil buat laporan bahawa dia yang diserang oleh jurulatih kecergasan T-Team dan pemain yang memakai jersi nombor 16 pasukan tersebut.

"Dalam insiden itu, kolar baju dia telah ditarik oleh jurulatih kecergasan T-Team...itu sebenarnya yang berlaku. Dia (Jiminez) diserang termasuk dengan kata-kata kesat dan selain itu tiada apa yang berlaku," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan berkenaan.

Kelmarin, polis Terengganu menerima empat laporan daripada pasukan bola sepak T-Team berhubung kekecohan itu yang dibuat pihak pengurusan, dua pemain import serta jurulatih kecergasan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Terengganu.

Ketua Pegawai Operasi T-Team, Syahrizan Mohd. Zain yang membuat laporan tersebut mendakwa pemain T-Team, Elvaldo Rodriguez telah ditumbuk di muka oleh pegawai tertinggi PBNJ, manakala jurulatih kecergasan pasukan, Stefano Impagliazzo disepak di bahagian kemaluan.

Baljit berkata, PBNJ akan menyiasat secara terperinci perkara tersebut termasuk mengambil tindakan sewajarnya sekiranya terdapat fitnah atau tohmahan tidak berasas dan pada masa sama akan memberi kerjasama sepenuhnya kepada pihak polis dan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Katanya, laporan itu disiasat mengikut Seksyen 323 dan Seksyen 506 Kanun Keseksaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Asisten Komisioner Sulaiman Salleh ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan tersebut, namun enggan mengulas lanjut.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140205/su_02/Siapa-serang-siapa#ixzz2sPC6wLOF  © Utusan Melayu (M) Bhd



No comments: