Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 27 February 2014

Mat Yo batal pergi umrah






NORSHAHRUL Idlan Talaha membuat kejutan dengan kembali menyertai sesi latihan skuad kebangsaan di Wisma FAM, Kelana Jaya semalam.

KUALA LUMPUR - Selepas seminggu mengejutkan peminat bola sepak tempatan dengan enggan menyertai latihan skuad Harimau Malaya atas alasan peribadi, Norshahrul Idlan Talaha membuat satu lagi kejutan apabila kembali melaporkan diri di Wisma FAM, semalam.

Kemunculan penyerang Johor Darul Ta’zim (JDT) itu turut mengejutkan pengendali sementara Harimau Malaya, Datuk Ong Kim Swee,.

Menurut Kim Swee, beliau dan pengurus, Datuk Seri Subahan Kamal hanya menerima panggilan pada waktu tengah hari yang menyatakan penyerang kebangsaan itu mahu kembali menyertai latihan.

Malah, pemain berusia 27 tahun itu sanggup membatalkan urusan pemergian ke umrah yang dijadualkan pada 3 Mac ini, sekali gus membuka ruang kepada Kim Swee menggunakan khidmatnya mengepalai jentera serangan negara pada aksi persahabatan menentang Filipina, 1 Mac.

Norshahrul juga boleh beraksi pada kelayakan Piala Asia 2015 menentang Yemen pada 5 Mac.

"Saya baru mendapat panggilan pada waktu tengah hari ini dan selepas berbincang dengan Subahan, kami menerima alasan yang dikemukakan oleh Norshahrul.

"Apa jua alasannya, saya tidak boleh dedahkan kerana terlalu peribadi, namun pada sesi latihan petang ini, dia nampak begitu fokus kerana segala masalahnya telah diselesaikan, " kata Kim Swee ketika dihubungi, semalam.

Kehadiran Norshahrul atau Mat Yo pasti memberi kelegaan kepada Kim Swee setelah meratapi kehilangan Azamuddin Mohd. Akil yang diketepikan kerana kecederaan di pergelangan kaki kanan.

"Apa yang pasti dengan adanya Mat Yo, saya berasa cukup gembira kerana semua orang tahu kehebatan yang dia ada dan memberikan saya banyak pilihan di barisan hadapan selain adanya Safee Sali, Amri Yahyah, Fakri Saarani dan Bobby Gonzales.

"Saya telah maafkan apa yang dia lakukan dan ini masanya dia balas peluang kedua yang saya berikan, saya harap dia tidak menghampakan harapan semua pihak termasuk peminat, " katanya.

Sebelum ini, Mat Yo mengambil keputusan untuk tidak menyertai skuad kebangsaan atas alasan misteri dan tidak mahu didedahkan kepada umum sehingga membuat Kim Swee berasa berang.

Malah, Kim Swee mengakui beliau ada terfikir kemungkinan besar tidak akan memanggil Mat Yo selagi masih bergelar jurulatih Harimau Malaya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140227/su_02/Mat-Yo-batal-pergi-umrah#ixzz2uUSsKzQs  © Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments: