Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 26 February 2014

Hodak sah pengurus JDT


Oleh MOHD. KHAIRUL MOHD. ALI
sukan@utusan.com.my




Bojan Hodak dikerumuni pemberita sejurus diumumkan sebagai pengurus baharu Johor Darul Ta’zim di Johor Bahru, semalam. - UTUSAN/RAJA JAAFAR ALI

JOHOR BAHRU - Perancangan jangka panjang Johor Darul Ta’zim (JDT) antara faktor yang menarik bekas jurulatih Kelantan, Bojan Hodak untuk menjadi pengurus Harimau Selatan, biarpun beliau sebelum ini pernah menafikan akan menyertai pasukan itu ketika desas-desus mengenainya bertiup kencang.

Hodak berkata, kehadirannya ke negeri selatan tanah air ini pada asalnya memang untuk bercuti, namun beliau berubah haluan tidak lama selepas itu.

"Setelah berbual beberapa minit dengan Presiden Bolasepak Negeri Johor (PBNJ), Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim, saya tertarik dengan perancangan jangka masa panjang yang dimilikinya.

"Setelah menyatakan persetujuan, saya memikul tanggungjawab selaku pengurus pasukan JDT mulai hari ini," katanya kepada pemberita ketika ditemui, di sini semalam.

Desas-desus berkaitan pengendali kelahiran Croatia itu menyertai JDT mula bertiup sejak 14 Februari lalu apabila beliau dilihat dikelilingi kanak-kanak sambil memakai jersi JDT sewaktu menyaksikan perlawanan JDT II dengan PBAPP FC di Stadium Pasir Gudang bersama bekas pemain kebangsaan dan Johor, Serbegeth Singh.

Menurut Hodak, kehadirannya dalam pasukan tersebut bukan untuk menggantikan tempat jurulatih skuad Harimau Selatan sedia ada iaitu Cesar Ferrando Jimenez, yang kekal sebagai Ketua Jurulatih.

"Jimenez seorang jurulatih yang cemerlang, namun sedikit masalah yang dihadapi adalah berhubung komunikasi kerana pertuturan Jimenez sedikit berbeza dan mungkin sukar difahami. Namun itu bukanlah masalah besar kerana kepakaran dan ilmu taktikalnya yang ditagih pasukan ini untuk terus menempa kejayaan," ujarnya.

Hodak turut menolak bahawa kehadiran beliau itu menandakan dirinya akan menggantikan tempat Jimenez selaku jurulatih dan menegaskan beliau tidak tahu apa yang mungkin terjadi dalam tempoh beberapa bulan akan datang.

Dalam temubual ringkas tersebut, Hodak juga tidak menyatakan tempoh kontraknya bersama JDT namun menjelaskan semuanya bergantung kepada pencapaian pasukan di akhir musim nanti.

Mengakui berpuas hati dengan pasukan yang akan diuruskannya, Hodak berharap JDT akan mula menghasilkan lebih banyak kemenangan kerana para pemain sudah mula menunjukkan keserasian antara satu sama lain.

"Buat waktu ini saya masih menilai situasi para pemain, namun secara keseluruhan saya berpuas hati dengan prestasi mereka, apatah lagi saya juga mengenali sebahagian daripada mereka. Sasaran kami mudah sahaja iaitu untuk melakar kejayaan demi kejayaan," akuinya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140226/su_04/Hodak-sah-pengurus-JDT#ixzz2uPaNH2k8  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: