Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 19 February 2014

JDT tepati ramalan jinakkan Helang






Pemain Kedah, Mohd. Rizal Ghazali (kanan) cuba melarikan diri daripada asakan pemain JDT, Mohd. Fadhli Shas dalam perlawanan suku akhir kedua Piala FA di Alor Setar malam tadi, yang berkesudahan JDT menang 2-0. - UTUSAN/Ismail Kamadin

ALOR SETAR - Johor Darul Ta'zim (JDT) menepati ramalan apabila menang 2-0 ke atas pasukan Liga Perdana, Kedah dalam perlawanan suku akhir kedua Piala FA di Stadium Darul Aman malam tadi.

Kemenangan itu membolehkan JDT mara ke separuh akhir dengan agregat selesa 5-1 untuk bertemu Pahang, yang turut mara setelah menundukkan pendahulu Liga Perdana, PDRM di Kuantan.

Gol pertama JDT dijaringkan oleh Norshahrul Idlan Talaha pada minit ke-61 setelah berjaya merampas bola daripada Khairol Helmi Johari berhampiran gawang gol.

Ketika permainan berbaki enam minit, penyerang kebangsaan, Mohd. Safee Mohd Sali menyumbat gol kedua pasukan pelawat sekali gus melenyapkan impian penyokong Kedah untuk melihat pasukan Helang Merah mara.

Pada separuh masa pertama, perlawanan berlangsung sengit apabila kedua-dua pasukan saling mengasak untuk membolosi gol lawan namun masing-masing buntu.

Perlawanan kelihatan tegang sehingga memaksa Nagor Amir Noor Mohamed melayangkan lima kad kuning, bermula dengan pemain JDT, Mohd. Shakir Shaari, diikuti oleh pemain Kedah, Khyril Muhymeen dan Mohd. Rizal Ghazali, Adam Grifith dan pemain JDT, Luciano Figueroa.

Tidak mahu terus kecewa Kedah berhempas pulas ingin menyamakan kedudukan namun gagal meskipun diberikan semangat oleh kira-kira 35,000 penyokong tempatan.

Di sebalik kehangatan perlawanan itu, tumpuan peminat turut teralih kepada bekas jurulatih Kelantan, Bojan Hodak yang turut hadir ke stadium, sekali gus menguatkan desas-desus mengatakan beliau bakal menggantikan Cesar Fernando Jiminez selaku pengendali JDT.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140219/su_03/JDT-tepati-ramalan-jinakkan-Helang#ixzz2tk4JXLrm  © Utusan Melayu (M) Bhd



KOMEN : JDT VS PAHANG  FOR SEMIFINAL

No comments: