Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 19 June 2015

UiTM umum Dr. Suhaimi 
Timbalan Naib Canselor

19 Jun 2015 1:10 AM


SHAH ALAM 18 Jun – Penolong Naib Canselor (Pembangunan, Fasiliti dan ICT) Universiti Teknologi Mara (UiTM), Prof. Ir. Dr. Suhaimi Abd. Talib dilantik sebagai Timbalan Naib Canselor (Akademik dan Antarabangsa) universiti itu yang baharu berkuatkuasa pada 7 Jun lalu.

Suhaimi Abd. Talib

Ketua Timbalan Pendaftar Bahagian Canselori dan Komunikasi Korporat, UiTM Shah Alam, Alfina Bakar berkata, pelantikan Suhaimi bagi menjalankan tugas yang sebelum ini disandang Prof. Dr. Azni Zain Ahmed.

“Beliau memiliki kepakaran dalam bidang pengurusan alam sekitar, kawalan pencemaran, kejuruteraan air dan sisa air, bio-remediation dan pengurusan perkhidmatan air dan sisa air,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Tambah Alfina, Suhaimi telah dianugerahkan ijazah doktor falsafah dari Universiti Teknologi Malaysia (Oktober 2002), Sarjana Sains Pengurusan Air dan Alam Sekitar (Kepujian) dari Universiti Loughborough, United Kingdom (Disember 1996) dan Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Awam (Kepujian) dari Universiti Melbourne, Australia (Disember 1986).

Suhaimi mula berkhidmat di UiTM pada 1988 dan menjadi pensyarah di Fakulti Kejuruteraan UiTM untuk program peringkat diploma, sarjana muda dan sarjana.

“Selain mengajar, beliau juga secara aktif terlibat dalam menyelia projek penyelidikan pelajar sarjana muda, sarjana sehingga ke peringkat doktor falsafah di UiTM.

“Antara jawatan yang pernah disandang ialah Timbalan Dekan (Penyelidikan dan Perhubungan Industri) Fakulti Kejuruteraan Awam UiTM, Penolong Naib Canselor UiTM Kampus Puncak Alam dan Puncak Perdana dan Penolong Naib Canselor (Pembangunan, Fasiliti dan ICT) UiTM,” katanya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/uitm-umum-dr-suhaimi-8232-timbalan-naib-canselor-1.104544#sthash.lxyoTcnz.dpuf

No comments: