Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 18 June 2015

SUKAN SEA 2015 : Frost puas hati kejayaan kutip 2 emas

18 Jun 2015 1:05 AM

Goh Jin Wei melepasi jangkaan di Singapura apabila mara ke separuh akhir acara individu di mana dia kalah kepada pemain Indonesia, Hanna Ramadini 21-16, 12-21 dan 18-21 untuk meraih pingat gangsa. UTUSAN

SINGAPURA - Meraih dua pingat emas, empat pingat perak dan dua gangsa di Singapura adalah pencapaian yang memuaskan oleh skuad badminton negara setelah agak lama tidak membawa pulang lebih daripada satu emas dari Sukan SEA.

Kali terakhir badminton menghadiahkan dua pingat emas kepada kontinjen Malaysia ialah ketika Sukan SEA 2003 di Ho Chi Minh, Viet­nam menerusi Datin Wong Mew Choo dalam acara perseorangan wanita dan beregu lelaki Choong Tan Fook-Lee Wan Wah.

Pencapaian kali ini juga menepati sasaran Persatuan Badminton Malaysia (BAM) iaitu mahukan empat wakil negara layak ke final Sukan SEA 2015 apabila dua perseorangan lelaki, dua beregu wanita, satu beregu campuran serta berpasu­kan wanita layak ke perlawanan me­rebut emas.

Pengarah Teknikal BAM, Morten Frost Hansen berkata, kejayaan mencapai sasaran tersebut pasti akan menghilangkan segala keraguan terhadap prestasi badminton negara.

“Kami telah membuktikan bahawa ini bukan sesuatu yang mustahil untuk dicapai dan saya amat puas hati dengan pencapaian ini.

“Dalam Sukan SEA ini dapat dilihat pemain muda seperti Goh Jin Wei telah membuktikan dirinya mampu untuk bersaing dan ini juga menjadi satu petanda positif kepada badminton Malaysia,” katanya, yang mengulas pencapaian keseluruhan skuad negara.

Pingat emas badminton diperoleh menerusi Chong Wei Feng yang mengungguli acara perseorangan lelaki, menewaskan rakan senegara Mohamad Arif Abdul Latif dalam perlawanan akhir manakala Amelia Alicia Anscelly-Soon Fie Cho mencipta kejutan ke atas Vi­vian Hoo-Woon Khe Wei.

Dua pingat perak pula hadir menerusi beregu campuran Chan Peng Soon-Goh Liu Ying dan berpasukan wanita.

Pemain berusia 15 tahun, Jin Wei pula melakukan kejutan apabila mara ke separuh akhir individu wanita untuk meraih pingat gangsa. Satu lagi gangsa diperoleh menerusi berpasukan lelaki. – UTUSAN

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/badminton/frost-puas-hati-kejayaan-kutip-2-emas-1.104035#sthash.bpeCfUo2.dpuf

No comments: