Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 2 June 2015

SUKAN SEA 2015 : Fikirkan emas buat saya tertekan – Natasha

02 Jun 2015 12:45 AM


NATASHA EZZRA ABU BAKAR mahu meletakkan sasaran sederhana iaitu cuba melayakkan diri ke perlawanan akhir acara lawan pedang foil individu wanita untuk mengelak daripada memberi tekanan berlebihan kepada diri sendiri.

SINGAPURA – Atlet lawan pedang negara, Natasha Ezzra Abu Bakar mengakui, terlalu memikirkan pingat emas Sukan SEA boleh membuatkannya tertekan dan kerana itu dia lebih selesa sekadar meletakkan sasaran mara ke final acara foil individu.

Kata atlet berusia 23 tahun itu, biarpun sekadar meletakkan sasaran peribadi sedemikian, namun dirinya tetap akan berusaha untuk mendapatkan kemenangan dalam masa sama mahu memperbaiki pencapaian pingat gangsa yang diraih pada Sukan SEA 2011 di Palembang.

“Saya ada sasaran peribadi pada temasya kali ini iaitu untuk perbaiki pencapaian lalu dan mahu masuk ke perlawanan ­akhir sebab dulu saya sekadar memenangi pingat gangsa (Sukan SEA 2011).

“Kalau boleh saya memang nak pingat emas dan saya akan cuba yang terbaik cuma saya tak mahu fikir lagi tentangnya,” kata Natasha Ezzra, yang merupakan prospek pingat lawan pedang negara.

Pada temasya di Palembang, empat tahun lalu, atlet kelahiran Johor itu terpaksa berpuas hati berkongsi pingat gangsa dengan Nunta Chantasuvannasin dari Thailand.

Acara lawan pedang Sukan SEA 2015 akan membuka gelanggangnya di OCBC Arena, esok.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/fikirkan-emas-buat-saya-tertekan-8211-natasha-1.98164#sthash.vWnG9A4i.dpuf

No comments: