Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 24 June 2015

LIGA SUPER : Tok Gajah kekal utuh

JDT hambat Pahang, Selangor turut catat kemenangan

24 Jun 2015 1:09 AM


MOHD. AIDIL ZAFUAN ABD. RADZAK (kiri) meraikan jaringannya bersama rakan sepasukan ketika membantu JDT menewaskan Terengganu di Larkin, semalam.

KUALA LUMPUR - Pahang mengukuhkan cengkaman peneraju Liga Super selepas mencatat kemenangan tipis 1-0 ke atas PDRM di Stadium Darul Makmur, semalam.

Ketika perlawanan hampir ber­ke­sudahan seri tanpa jaringan, Azi­dan Sarudin menjadi wira Tok Gajah dengan menjaringkan gol tunggal perlawanan pada waktu kecede­raan bagi memastikan Pahang kekal sebagai pendahulu dengan 26 mata.

Johor Darul Ta’zim (JDT) terus mengekori rapat selepas merekodkan kemenangan 2-0 ke atas Terengganu dalam aksi yang berlangsung di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin.

Selepas beraksi tanpa penyokong di Kuala Terengganu minggu lalu, skuad Harimau Selatan seolah-olah mendapat suntikan semangat apabila beraksi di hadapan penyokong sendiri dengan melakukan gerakan-gerakan menarik sebelum Mohd. Aidil Zafuan Abdul Radzak menjaringkan gol pertama di waktu kece­deraan separuh masa pertama.

Ketika perlawanan hampir ditamatkan, penyerang sensasi JDT, Luciano Figueroa berjaya menja­ringkan gol kedua selepas menanduk masuk hantaran lintang Mahali Jasuli.

Di depan kira-kira 1,000 pe­nonton, Selangor memastikan tiga mata penuh tetap berjaya digenggam di Stadium Shah Alam melalui kemenangan tipis 1-0 hasil jaringan Robert Cornthwaite pada minit ke-38.

Kegagalan penjaga gol Felda, Fairul Azwan Shahrullai, menangkap kemas sepakan bebas yang diambil K. Gurusamy menjadi punca kepada kemenangan Selangor.

Selepas sekadar menampan lemah, bola tersebut hadir tepat ke kaki Cornthwaite yang berjaya menolak masuk ke dalam gawang biarpun cuba dihalang oleh pertahanan Felda, Adib Aizuddin Abd Latif.

Perak mencatat kemenangan 3-1 ke atas Sarawak dalam aksi yang berlangsung di Stadium Perak dan jaringan skuad Bos Gaurus diperoleh menerusi Charles Chad Souza dan Nam Kung Woong manakala gol saguhati pelawat diraih menerusi Billy Mehmet.

Di Stadium Selayang, pasukan tercorot liga, Sime Darby terus gagal mencipta kemenangan apabila terikat 1-1 ketika menentang Kelantan.

Sime Darby terlebih dahulu ber­ada di hadapan menerusi jaringan Reinaldo Elias da Costa di masa kecederaan separuh masa pertama sebelum Kelantan menyamakan kedudukan empat minit babak ke­dua bermula menerusi Gilmar Jose da Silva.

Lions XII gagal meneruskan kecemerlangan minggu lalu apabila terpaksa berpuas hati dengan keputusan 1-1 yang dicatatkan ke atas ATM dalam aksi yang berlangsung di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi.

Wakil Singapura itu terlebih dahulu membuka tirai jarin­gan menerusi Hafiz Abu Sujad em­pat minit sebelum waktu rehat, namun Abdulafees Abdulsalam me­nyamakan kedudukan menerusi sepakan penalti pada minit ke-58.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/tok-gajah-kekal-utuh-1.106443#sthash.TKKzYFuw.dpuf

No comments: