Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 11 June 2015

SUKAN SEA 2015 : Chuan Leong-Keen Hoo 
bangkit untuk menang emas

11 Jun 2015 12:55 AM


Moh Keen Hoo ketika beraksi dalam acara berpasangan snuker Sukan SEA 2015 di OCBC Arena, Singapura semalam. UTUSAN

SINGAPURA – Aksi tenang yang dipamerkan pasa­ngan negara Thor Chuan Leong dan Moh Keen Hoo menjadi tunjang kebangkitan mereka untuk memenangi pingat emas snuker Sukan SEA 2015 dalam acara beregu di OCBC Arena selepas menewaskan pasangan Thailand 3-1 semalam setelah ketinggalan selepas tamat frame pertama.

Ini adalah emas kedua daripada snuker selepas Chuan Leong muncul juara dalam acara individu lelaki pada Isnin lalu.

Chuan Leong berkata, beraksi menentang Kritsanut Lertsattayathorn-Ratchayothin Yotharuck memerlukan lebih banyak strategi taktikal dan itu semua hanya dapat dilakukan jika tenang dalam permainan.

“Sebelum masuk bertanding semangat kami memang berada di tahap yang terbaik, cuma semasa set pertama kami tiada peluang untuk mendapatkan mata.

“Persaingan lebih mencabar dapat dilihat dalam frame kedua hingga keempat yang menyaksikan mereka cuba untuk mendapatkan mata bagi memintas kami namun tidak berjaya.

“Saya anggap ini sebagai kejayaan besar buat skuad snuker ke­rana berupaya menyumbang lebih daripada satu emas,” katanya selepas tamat perlawanan semalam.

Pasangan negara tewas 0-76 dalam frame pertama namun berjaya bangkit selepas itu untuk menang 49-36, 113-1, 66-19.

Sementara itu, pingat gangsa dikongsi oleh pasangan Filipina dan Singapura yang kecundang dalam separuh akhir kelmarin. – UTUSAN

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/chuan-leong-keen-hoo-8232-bangkit-untuk-menang-emas-1.101398#sthash.XAp3JsmR.dpuf

No comments: