Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 11 June 2015

SUKAN SEA 2015 : Muslifah bantu tembak perak rifle prone 50m

10 Jun 2015 2:00 AM


Muslifah Zulkifli (dua, kanan) beraksi pada Acara 10 Meter Air Rifle Wanita Sukan SEA ke-28 di Kelab Menembak Safra hari ini. Malaysia berjaya meraih pingat perak dalam acara itu. BERNAMA

SINGAPURA – Walaupun ditimpa kecederaan mata, Muslifah Zulkifli tidak menjadikan alasan itu untuk menghalang dia meraih pingat perak dalam acara 50 meter rifle prone berpasukan di Pusat Menembak Nasional semalam.

Bergandingan dengan Nur Ayuni Farhana Abdul Halim dan Nur Sur­yani Mohammed Taibi, mereka me­ngumpul keseluruhan 1,839 mata.

Acara itu dimenangi trio Thailand yang mengutip 1,869.3 mata sementara Singapura meraih gangsa apabila mengutip 1,829 mata.

Ketiga-tiga penembak negara itu masih berpeluang mendapatkan emas dalam acara itu selepas layak beraksi dalam acara 50m prone rifle individu akhir hari ini.

Muslifah berkata, dia berdepan masalah semasa siri terakhir tembakan kerana minyak dalam senjata­nya terpercik ke dalam mata kanan tetapi dia tetap cekal meneruskan tembakan untuk muncul empat peserta terbaik dalam sesi kelayakan.

“Semasa siri tembakan terakhir, minyak terpercik ke dalam mata dan saya terus mencuci mata kerana baki tembakan pada masa itu tinggal lima minit lagi. Saya tiada pilihan dan terus menghabiskan tembakan namun saya gagal memberikan tembakan terbaik,” katanya yang terpaksa berkejar ke National University Hospital selepas itu untuk mendapatkan rawatan.

Dalam satu lagi acara, gandingan Gan Kong Leong, Amran Risman dan Teh Chee Fei memungut gangsa untuk skeet berpasukan lelaki selepas mengumpul 308 mata.

Pingat emas diraih oleh Thailand yang mengumpul 342 mata sementara perak menjadi milik Singapura yang mencatat 338 mata. – UTUSAN

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/muslifah-bantu-tembak-perak-rifle-prone-50m-1.101081#sthash.3Vex0CrN.dpuf


No comments: