Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 11 June 2015

SUKAN SEA 2015 : Menang tapi kurang garang

09 Jun 2015 1:12 AM


NURRIDZUAN ABU HASSAN (kanan) menyempurnakan satu daripada dua gol yang diperoleh Malaysia ketika mengalahkan Brunei 2-0 dalam saingan Kumpulan B, semalam.

SINGAPURA – Bagai aksi pemanas badan, skuad Bawah 23 tahun negara seperti bermain sambil lewa ketika menewaskan Brunei 2-0 di Stadium Bishan, semalam.

Dua jaringan daripada Muhammad Nurridzuan Abu Hassan pada minit ke-71 dan Adam Nor Azlin, minit ke-77 sudah cukup untuk mempertahankan maruah Malaysia.

Beberapa perubahan dilakukan oleh Datuk Ong Kim Swee dalam kesebelasan utama dengan memasukkan Adan Nor Azlin, S.Kumaahran, Mohd.Fandi Othman dan Mohd. Ariff Farhan Mohd. Isa tetapi tidak banyak memberi impak pada corak permainan negara.

Selepas melepaskan banyak peluang pada babak pertama, gol sulung skuad negara akhirnya ditemui melalui sepakan bebas diambil Nurridzuan dari jarak 30 meter.

Enam minit kemudian, berpunca daripada situasi kelam kabut di depan pintu gol, Adam bijak menyepak masuk ke dalam gawang yang terhidang.

Syahrul sepatutnya menjadikan angka perlawanan dengan keputusan 3-0 apabila pintu gol ternganga luas ekoran penjaga gol, Mohd. Ahsanuddin Mohd.Dani yang terkeluar posisi.

Kim Swee mengakui, pasukannya mencipta banyak peluang, namun disebabkan sudah kehilangan minat ekoran sudah tersingkir, pemainnya seperti tidak menunjukkan kesungguhan.

“Kita berjaya mendapatkan tiga mata namun banyak peluang dilepaskan dan memang ketara kita masih di bawah Vietnam dan Thailand.

“Macam ada satu peluang yang kita dapat jaringan tadi, takkan saya hendak masuk ke dalam padang dan beritahu bagaimana hendak jaringkan gol,” katanya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/menang-tapi-kurang-garang-1.100692#sthash.d6Yyks4y.dpuf


No comments: