Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 3 June 2015

SUKAN SEA 2015 : Malaysia lunyai dikerjakan Vietnam

03 Jun 2015 12:43 AM


Pemain-pemain Malaysia kelihatan berjalan keluar padang dengan wajah kecewa selepas kalah 1-5 kepada Vietnam dalam perlawanan Kumpulan B bola sepak Sukan SEA 2015 di Stadium Bishan, Singapura semalam. UTUSAN

SINGAPURA - BERITA Mohd. Nazmi Faiz Mansor digantung enam perlawanan seakan-akan memberi petanda buruk kepada skuad bola sepak Bawah 23 negara apabila dibelasah 5-1 oleh Vietnam yang mendapat dua penalti kontroversi dalam perlawanan kedua Kumpulan B, Sukan SEA di Stadium Bi­shan semalam.

Walaupun kekalahan besar itu menyaksikan Malaysia kekal di anak tangga ketiga carta kumpulan, namun anak-anak buah Datuk Ong Kim Swee itu tiada pilihan lain kecuali menewaskan Thailand dalam perlawanan esok jika mahu mengetuk pintu separuh akhir.

Keputusan semalam juga me­nyaksikan Vietnam memintas kedudukan Thailand untuk berada di anak tangga teratas berdasarkan kelebihan jaringan setelah kedua-duanya mengutip enam mata.

Malam malang skuad negara bermula dengan jaringan penalti Mac Hong Quan pada minit ke-14 dan Nguyen Cong Phuong pada minit ke-45 untuk Vietnam mendahului 2-0 ketika rehat.

Vietnam memberikan igauan ngeri buat pasukan negara dengan menambah dua lagi gol pada minit ke-47, sekali lagi melalui sepakan penalti yang disempurnakan Vo Huy Tuan dan jaringan kedua peribadi oleh Cong Phuong pada minit ke-53.

Jaringan saguhati skuad Bawah 23 tahun disumbangkan oleh Syahrul Azwari Ibrahim pada minit ke-78 namun pantas dibalas oleh Nguyen Van Toan, seminit kemudian.

Kehadiran Saiful Ridzuwan Selamat untuk menampung ketia­daan Nazmi ternyata tidak dapat membantu apabila dia gagal menjalankan peranan dengan berkesan selaku perancang di bahagian tengah dan terpaksa digantikan de­ngan Syahrul Azwari Ibrahim sebaik sahaja babak kedua bermula.

Segala-galanya serba tidak menjadi buat skuad negara di setiap bahagian dengan Vietnam membuktikan mereka cukup ampuh melalui serangan balas dan hantaran yang pantas dan tepat.

Kim Swee mengakui kekalahan 1-5 itu antara yang terburuk dalam kariernya selaku jurulatih.

“Ini adalah keputusan paling mengecewakan dan tidak pernah berlaku dalam mana-mana perlawanan sebelum ini.

“Kami tidak bermain dengan baik dan melakukan dua kesilapan yang menjadi punca kekalahan kami serta dua penalti yang diberikan terlalu melampau.

“Walaupun saya kurang pasti sama ada itu penalti atau tidak (tetapi) sememangnya kami bermain dengan buruk.

“Sekarang ini kami tiada pilihan lain kecuali melakukan segala-galanya apabila bertemu Thailand walaupun kepenatan. Seri atau kalah kami bakal terkeluar,” kata­nya selepas perlawanan.

Sementara itu, jurulatih Vietnam, Toshiya Miura mengakui kesilapan individu membuka ruang kepada pasukannya merakamkan kemenangan besar ke atas Malaysia.

“Secara taktikalnya, tiada apa yang salah terhadap taktikal pasukan Malaysia cuma kesalahan individu beberapa pemain menjadi punca kemenangan kami,” kata­nya. – UTUSAN

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/malaysia-lunyai-dikerjakan-vietnam-1.98536#sthash.turU0I3t.dpuf


No comments: