Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 18 June 2015

SUKAN SEA 2015 : Emas ini untuk anda semua’

17 Jun 2015 12:18 AM


SOONG FIE CHO (kiri) memeluk Amelia Alicia Anscelly sebaik saja menewaskan Vivian Hoo-Woon Khe Wei untuk muncul juara beregu wanita Sukan SEA 2015 di Singapura, semalam.

SINGAPURA – “Pingat emas ini buat semua rakyat Malaysia, terutama rakyat Sabah.”

Itu kata Amelia Alicia Anscelly dan Soong Fie Cho sambil menahan tangisan kegembiraan sejurus mengejutkan pasa­ngan utama negara yang juga penyandang juara, Vivian Hoo-Woon Khe Wei untuk muncul juara beregu wanita Sukan SEA 2015, semalam.

Jika selama ini, Vivian-Khe Wei, yang juga juara Sukan Komanwel sering menjadi sandaran Malaysia dalam kejohanan utama, kemenangan 21-18, 21-13 yang dilakar Amelia-Fie Choo ke atas mereka menunjukkan skuad badminton negara kini mempunyai beberapa pemain yang boleh diharapkan.

Malah, ini bukan kemena­ngan pertama dilakar Amelia-Fee Choo ke atas beregu No. 11 dunia itu tahun ini. Mereka sebelum ini turut mengejutkan Vivian-Khe Wei dalam perlawanan akhir Terbuka India, Januari lalu.

Bagaikan tidak percaya berjaya menghadiahkan emas buat negara dalam Sukan SEA, kedua-dua pemain yang ber­asal dari Sabah itu menangis sejurus mengutip mata kemenangan dan menitiskan air mata, sebaik saja lagu Negaraku berkumandang.

“Kemenangan ini buat kedua ibu bapa, teman lelaki saya dan semua rakan-rakan di Sabah yang membantu kami. Emas ini untuk anda semua.

“Sabah sebuah negeri yang cantik, di mana setiap rak­yatnya mengambil berat antara satu sama lain. Saya percaya semua orang di tempat kami akan bangkit dengan lebih kuat,” kata Amelia, yang turut mendedikasikan kejuaraannya kepada mangsa gempa bumi di Gunung Kinabalu baru-baru ini.

Menurut pasangan No. 26 dunia itu, kejayaan menumpaskan beregu utama negara membuktikan mereka juga mampu menyumbang biarpun sekadar turun bersama status No. 2 di belakang Vivian-Khe Wei.

“Memang puas dapat kalahkan beregu utama negara. Kami membuktikan biarpun kami hanya No. 2, tetapi tetap berupaya memberikan saingan kepada mereka.

“Persefahaman dan komunikasi yang baik bersama Fie Choo hari ini menjadikan kami lebih bersemangat. Kami juga bermain tanpa tekanan,” kata Amelia lagi.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/badminton/8216-emas-ini-untuk-anda-semua-8217-1.103747#sthash.AbYUojq5.dpuf

No comments: