Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 18 June 2015

PIALA DUNIA DAN PIALA ASIA : Mengecewakan, memalukan!

Palestin belasah Malaysia tanpa belas kasihan

FADHILUL IZMEL ISHAK DAN MOHAMMAD ROZAIDI ZULKIFLI | 17 Jun 2015 1:15 AM


KAPTEN Malaysia, Safiq Rahim (8) dan Mahali Jasuli tidak mampu menahan kecewa selepas Harimau Malaya dibelasah 0-6 oleh Palestin dalam kelayakan Piala Dunia dan Piala Asia di Stadium Nasional, Bukit Jalil semalam. UTUSAN/Roy Azis Abd. Aziz

KUALA LUMPUR - Tiada apa lagi yang boleh diperkatakan tentang pasukan Harimau Malaya selepas di­belasah 0-6 oleh Palestin dalam perlawanan kedua kelayakan Pia­la Dunia 2018/Piala Asia 2019 di Stadium Nasional, Bukit Jalil semalam.

Kekalahan memalukan itu me­nimbulkan persoalan mengenai kemampuan skuad negara untuk mengharungi perlawanan seterusnya apabila berdepan lawan yang jauh lebih kuat.

Malah semalam, sorakan padu yang pada awalnya diberikan penyokong Harimau Malaya bertukar menjadi ejekan serta hinaan selepas anak-anak buah Dollah Salleh langsung tidak bermaya untuk memberi tentangan.

Dollah sendiri tidak mampu menyembunyikan kekecewaannya melihat prestasi hambar anak-anak buahnya, yang sebelum ini nyaris dimalukan Timor Leste dalam aksi pembukaan apabila seri 1-1, minggu lalu.

“Saya benar-benar kecewa dengan cara pemain beraksi. Saya tidak menyangka bahawa mereka mudah mengalah selepas lawan mendahului 2-0.

“Apabila kedudukan menjadi 3-0 sebelum tamat separuh masa mereka seperti rebah. Saya cuba memberikan kata-kata semangat kepada mereka, namun nasi sudah menjadi bubur.

“Daripada gawang gol sehinggalah bahagian serangan semua­nya sudah berputus asa,” katanya kepada pemberita sebaik saja perlawanan tamat.

Gawang negara yang dijaga oleh Mohd. Farizal Marlias mudah dibolosi oleh penyandang juara Piala Cabaran 2014, Palestin seawal minit kelapan menerusi rembatan kencang pemain pertahanan, Mu­sab Battat yang menyambut bola susulan berpunca daripada sepakan penjuru.

Benteng pertahanan skuad negara sekali lagi dibolosi menerusi jaringan penyerang, Sameh Maraaba selepas dia menerima hantaran cantik daripada Matias Hadwa pada minit ke-22 menjadikan kedudukan 2-0.

Belum sempat pengadil perlawanan meniup wisel untuk menamatkan babak pertama, skuad kendalian Abdalnasser Barakat menambah derita Harimau Malaya.

Penyerang, Tamer Seyam menerusi gerakan solo dalam kotak penalti berjaya menggelecek tiga pertahanan Malaysia sebelum menewaskan Farizal.

Bagaikan tersentak dengan keputusan perlawanan anak-anak buah Dollah cuba mengatur sera­ngan ke arah kubu lawan, namun percubaan penyerang Selangor, Muhammad Afiq Azmi nyata tidak memberi sebarang impak untuk mengubah kedudukan.

Serba tidak mengena buat pasukan Harimau Malaya apabila Matias mudah membawa bola melepasi celah kaki Mohd. Fadhli Shas untuk membuat hantaran kepada Khader Abuhammad bagi mengukuhkan kedudukan 4-0 pada minit ke-63.

Palestin terus berpesta apabila Sameh mudah menyumbat gol pada minit ke-75 selepas menanduk bola ke dalam gawang hasil hantaran rakan sepasukan, Tamer.

Ketika perlawanan berbaki empat minit untuk ditamatkan, Tamer memastikan mereka pulang bersama kemenangan besar apabila berjaya menyumbat gol keenam perlawanan berpunca da­ripada hantaran leret Mohammed Abukhamis.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/mengecewakan-memalukan-1.103841#sthash.amT1a0G1.dpuf

No comments: