Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 2 June 2015

SUKAN SEA 2015 : Muslifah mahu tamatkan penantian pingat emas

02 Jun 2015 12:45 AM


MUSLIFAH ZULKIFLI

SINGAPURA – Selepas gagal membawa pulang pingat emas dalam lima percubaan, Muslifah Zulkifli tekad untuk menamatkan kemarau tersebut pada penampilan keenamnya di Sukan SEA Singapura, yang bakal membuka tirai secara rasmi, Jumaat ini.

Kata Muslifah, dia optimis mampu meraih emas kerana buat kali pertama semua tiga acara menembak iaitu 50 meter prone, 50m tiga posisi dan 10m air rifle bakal dipertandingkan pada Sukan SEA.

“Sebelum ini, paling banyak acara dipertandingkan adalah dua, manakala pada Sukan SEA 2013 di Myanmar satu sahaja acara dipertandingkan iaitu prone.

“Saya positif dan percaya mempunyai peluang yang baik bagi mendapatkan pingat emas dalam acara prone dan acara tiga posisi.

“Sebagai rakan sepasukan saya juga percaya Nur Suryani Mohd. Taibi, Nur Ayuni Farhana Abdul Halim dan saya dapat meraih pi­ngat emas buat negara,” kata Muslifah

Dalam penyertaan pertama Sukan SEA di Manila pada 2005, Muslifah tidak memenangi sebarang pingat.

Bagaimanapun dia meraih pingat perak di Korat, dua tahun kemudian, sebelum memenangi dua perak serta dua gangsa di Vientiane 2009, selain satu gangsa pada 2011 di Palembang dan 2013 di Myanmar.

Acara menembak akan bermula pada 6 hingga 12 Jun ini.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/muslifah-mahu-tamatkan-penantian-pingat-emas-1.98161#sthash.Wv4cPavK.dpuf


No comments: