Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 5 June 2015

SUKAN SEA 2015 : Katrina-Zylane raih emas pertama kontinjen negara

05 Jun 2015 12:44 AM


KATRINA ANN ABDUL HADI (kanan) dan Zylane Lee menunjukkan pingat emas pertama untuk Malaysia dalam Sukan SEA 2015 yang mereka menangi menerusi acara renang seirama duet di Pusat Akuatik OCBC, Singapura semalam. UTUSAN

SINGAPURA – Negaraku akhirnya berkumandang di bumi Singapura semalam apabila Katrina Ann Abdul Hadi dan Zylane Lee memenangi pingat emas pertama kontinjen negara dalam Sukan SEA 2015 menerusi acara renang seirama semalam.

Mendahului sejak hari pertama acara itu bermula Selasa lalu, Katrina-Zylane memastikan pingat emas dalam acara duet di Pusat Akuatik OCBC selepas mengumpul 75.3436 mata dalam rutin teknikal yang merupakan disiplin terakhir.

Selepas mengutip 75.5667 mata dalam rutin bebas Selasa lalu, mereka mengumpul 75.5667 mata dalam rutin bebas semalam untuk jumlah keseluruhan 150.9103 mata.

Mereka mengetepikan saingan sengit oleh pemenang perak Chen Mei Qi-Crystal Yap, yang mendapat sokongan kuat penyokong tuan rumah, dengan perbezaan 1.073 mata manakala gangsa menjadi milik Indonesia menerusi Anisa Feritrianti-Claudia Suyanto yang mengumpul 139.0880 mata.

Emas pertama Malaysia itu dikalungkan sendiri oleh Ketua Kontinjen Datuk Seri Mohamad Norza Zakaria ke leher Katrina dan Zylane.

Pingat yang diraih dalam edisi Sukan SEA ke-28 ini, menurut Katrina, cukup bernilai kepadanya berbanding di Palembang empat tahun lalu kerana banyak kerja keras terpaksa dilakukan sebelum hadir ke Singapura, selain menjadi atlet negara pertama yang meraih emas.

“Emas kali ini mungkin paling besar maknanya untuk saya kerana terlalu banyak usaha kami berikan sebelum ke sini.

“Kami terpaksa berlatih sekurang-kurangnya lapan jam sehari selama dua bulan sebelum Sukan SEA bermula dan perlu membantu prestasi atlet-atlet muda kerana kami merupakan senior dalam pasukan.

“Memang rasa sedikit tertekan tetapi kami cukup gembira kerana ini emas pertama untuk negara dan saya rasakan persembahan kami jauh lebih baik daripada semalam,” katanya selepas majlis penyampaian hadiah.

Sementara itu, Zylane Lee yang pertama kali bergandingan dengan Katrina dalam Sukan SEA berasa bangga kerana berjaya menuai pingat emas dalam acara duet.

“Sebelum ini saya pernah dapat emas dalam acara berpasukan (Palembang 2011) tetapi ini pertama kali menerusi acara duet.

“Memang ada rasa sedikit gugup kerana persaingan sengit yang diberikan oleh atlet Singapura tetapi kami hanya fikirkan persembahan sendiri,” katanya.

Katrina dan Zylane kemudian berganding bersama Foong Yan Nie, Gan Wei Gan, Gan Zhen Yu, Kwong Zhi Kei, Lee Yiat Lum, Lee Yiat Xin dan Tasha Jane Taher Ali dalam kategori kombinasi berpasukan di sebelah malam dikecewakan oleh pasukan Singapura untuk meraih perak.

Mencatatkan 73.7333 mata, mereka jauh ketinggalan di belakang pasukan Singapura yang mengumpul 77.0667 mata manakala pingat gangsa menjadi milik Indonesia yang memungut 71.6667 mata. – UTUSAN

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/katrina-zylane-raih-emas-pertama-kontinjen-negara-1.99202#sthash.Ug2WoemA.dpuf


No comments: