Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 11 June 2015

KELAYAKAN PIALA DUNIA DAN PIALA ASIA : Kehadiran Safiq buat Dollah lega

10 Jun 2015 1:59 AM


KUALA LUMPUR – Pengendali Harimau Malaya, Dollah Salleh lega kerana dia dapat menggunakan kembali khidmat pemain tengah Johor Darul Ta’zim (JDT), Mohd. Safiq Rahim apabila skuadnya memulakan kempen kelayakan Piala Dunia dan Piala Asia menentang Timor Leste di Stadium Nasional, Bukit Jalil esok.

Safiq terlepas perlawanan pemanas badan menentang Hong Kong pada minggu lalu kerana menerima kad kuning ketika bertemu Oman dalam perlawanan persahabatan pada 26 Mac lalu.

Kehadiran semula Safiq ke dalam kem latihan nyata melegakan Dollah yang memerlukan pemain yang bijak melorongkan bola kepada jentera serangan malah antara pakar sepakan bebas terbaik di rantau ini.

“Tidak dapat dinafikan dia (Safiq) kerap membantu jentera serangan skuad kita, malah pada masa sama dia juga berkebolehan bertindak sebagai penyerang. Jadi kehadiran pemain yang memiliki kaliber seperti dia amatlah diha­rapkan.

“Dalam setiap perlawanan saya lihat dia (Safiq) begitu bersemangat untuk mencari gol. Saya percaya dengan kemasukan Safiq mampu menyemarakkan lagi semangat rakan sepasukannya dan saya percaya dia membuatkan pasukan menjadi lebih mantap,” katanya di sini semalam.

Dalam pada itu, Dollah turut menjelaskan kecederaan yang dialami oleh penjaga gol Mohd. Farizal Marlias (lutut) serta pemain tengah Junior Eldstal (koyak tendon) kian pulih dan mereka berkemungkinan beraksi pada malam esok.

“Kalau nak diikutkan kecederaan Junior tidak begitu serius, dia boleh main cuma setiap kali selepas beraksi dia akan rasa sakit. Dia ada memberitahu saya bahawa dia tidak sabar untuk beraksi menentang Timor Leste dan semangat seperti ini yang saya mahukan.

“Farizal pula, semasa latihan saya lihat tiada masalah cuma dia berasa sakit setiap kali dia merebahkan badan. Tetapi ahli fisioterapi pasukan memberitahu buat masa sekarang dia tiada masalah,” katanya lagi.

Dollah turut memberitahu dia kini sedang menggandakan usahanya mencari kombinasi terbaik dalam membentuk kesebelasan utama menjelang perlawanan esok.

“Ini merupakan fasa terakhir kepada persiapan kami, jadi saya lebih tumpukan kepada latihan kesebelasan utama dan saya lihat banyak peningkatan yang dilakukan oleh pemain. Sekarang ini saya cuma perlu memastikan keserasian dalam kesebelasan utama dapat dibentuk dengan baik,” katanya lagi.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/kehadiran-safiq-buat-dollah-lega-1.101066#sthash.en69W1r5.dpuf

No comments: