Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 3 June 2015

SUKAN SEA 2015 : Malaysia ikat Singapura 35-35

03 Jun 2015 12:42 AM


SINGAPURA – Turun sebagai dua pasukan terbaik dalam Sukan SEA 2015, juara Asia, Singapura dan juara bertahan Sukan SEA, Malaysia nyata sama handal apabila terikat 35-35 pada perlawanan ketiga acara bola jaring di OCBC Arena, semalam.

Pemain Malaysia, Nurul Adha Abu Bakar (tengah) dihalang dua pemain Singapura dalam perlawanan pusingan awal bola jaring Sukan SEA di OCBC Arena, Singapura semalam. Kedua-dua pasukan terikat 35-35.

Selepas melakar kemenangan besar dalam dua perlawanan pertama masing-masing, kedua-dua pasukan yang merupakan musuh tradisi bola jaring di peringkat Asia Tenggara nyata sukar untuk menumpaskan satu sama lain.

Keputusan seri dianggap penamat terbaik buat mereka, malah bagi Malaysia kejayaan mengikat Singapura boleh dianggap satu kejutan.

Acara bola jaring yang disertai enam pasukan berlangsung secara liga, di mana empat pasukan terbaik akan melayakkan diri ke separuh akhir.

Selepas tamat tiga perlawanan, Malaysia kini mengungguli tangga teratas, diikuti Singapura, Thailand dan Brunei.

Dalam dua perlawanan terdahulu, Malaysia melakar kemenangan besar 84-22 ke atas Myanmar, diikuti membelasah Filipina 112-11. Singapura pula menumpaskan Brunei 72-21 dan Thailand 65-24.

Jurulatih negara, Aminah Asaari berkata, keputusan seri amat memuaskan buat Malaysia kerana Singapura merupakan pa­sukan terbaik di Asia Tenggara.

“Saya gembira dengan keputusan yang dicatat hari ini dan pemain telah menunjukkan semangat juang yang tinggi.

“Kami memang menjangkakan perlawanan ini akan berlangsung sengit, biarpun ia hanya pusingan awal. Walaupun beraksi di depan ribuan penyokong mereka (Singapura), namun kami berjaya menghadapi situasi itu dengan baik,” ujar Aminah.

Dalam perlawanan tumpuan yang turut dihadiri oleh Ketua Kontinjen Negara, Datuk Seri Mohamad Norza Zakaria itu, Malaysia bermula dengan baik, selain berjaya menguasai suku kedua.

Begitupun, kelebihan ketinggian yang dimiliki oleh penjaga gol Singapura, Chen Li Li telah menyukarkan anak-anak buah Aminah untuk menambah jaringan.

Aksi penuh dramatik dapat di­lihat pada suku keempat perlawanan yang menyaksikan kedua-dua pasukan saling kejar mengejar bagi mendapatkan jaringan, sebelum keputusan muktamad 35-35.

Hari ini, skuad bola jaring negara dijadual bertemu Brunei sebelum menentang Thailand esok.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/malaysia-ikat-singapura-35-35-1.98527#sthash.uAUnUSWn.dpuf


No comments: