Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 11 June 2015

SUKAN SEA 2015 : Ing Yueh curi perhatian

10 Jun 2015 2:01 AM


Tan Ing Yueh (kiri) dan Farah Ann Abdul Hadi bergaya bersama pingat yang mereka menangi dalam acara gimnastik artistik Sukan SEA 2015 di Kompleks Sukan Bishan, Singapura semalam.

SINGAPURA – Seperti diduga, gimnastik artistik berjaya meraih emas kedua dalam Sukan SEA 2015 semalam, namun apa yang mengejutkan emas tersebut bukan dijelmakan oleh Farah Ann Abdul Hadi, sebaliknya Tan Ing Yueh mencuri tumpuan dengan menjuarai acara palang bertingkat individu wanita di Kompleks Sukan Bishan.

Gimnas kelahiran Melaka berusia 19 tahun itu melakar kejutan dalam penampilan pertamanya pada Sukan SEA selepas mengutip mata tertinggi 12.766 mata, mengatasi peserta Filipina, Ava Lorein Verdeflor (12.366) di tempat kedua.

Farah yang diletak sebagai pilihan utama terpaksa berpuas hati pulang bersama gangsa dengan mengutip 12.200 mata.

Ing Yueh yang sebelum ini membantu Malaysia meraih emas pertama gimnasik dalam saingan berpasukan, Ahad lalu turut merangkul sebutir perak menerusi acara melombol di belakang gimnas Vietnam, Phan Thi Ha Thanh. Farah sekali lagi terpaksa berpuas hati dengan gangsa.

Sebelum mengambil giliran membuat persembahan, Ing Yueh mengakui dia sedikit gergamam selepas melihat Farah terjatuh ketika melakukan pendaratan.

Bagaimanapun katanya, insiden tidak diduga itu telah menguatkan lagi semangatnya untuk memberi aksi terbaik kerana tidak rela emas terlepas daripada genggaman Malaysia.

“Sebelum tiba giliran saya, Farah terlebih dulu masuk ke gelanggang dan saya terkejut dia boleh terjatuh kerana selama ini dia sering melakukan pendaratan yang sempurna dalam setiap persembahannya.

“Memandangkan kami adalah rakan sepasukan dan berjuang buat negara, saya bertekad untuk memastikan emas tetap milik Malaysia dengan memberikan persembahan terbaik. Akhirnya saya benar-benar melakukan aksi yang bagus.

“Terima kasih juga kepada Farah yang selalu menjadi contoh buat saya dan sentiasa menyokong setiap persembahan saya sepanjang di sini. Harap pada Sukan SEA di Kuala Lumpur, dua tahun akan datang saya mampu melakukan yang lebih baik,” katanya.

Bakal turun dalam acara senaman lantai pada hari terakhir gimnastik artistik hari ini, penuntut Kolej Sunway menegaskan, dia tidak mahu membebankan dirinya dengan meletakkan sasaran pingat.

Sementara itu, Farah nyata kecewa kerana gagal memenangi acara kegemarannya, palang bertingkat, namun dalam masa yang sama dia tetap lega kerana emas masih dimiliki oleh Malaysia.

“Rasa sedih sikit kerana acara inilah yang saya sasarkan untuk memenangi emas, namun inilah sukan. Bukan setiap hari anda akan berada di tahap terbaik.

“Apun, saya tetap gembira kerana rakan sepasukan masih berjaya mendapatkan emas untuk Malaysia,” katanya. – UTUSAN

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/ing-yueh-curi-perhatian-1.101093#sthash.joFY87gh.dpuf

No comments: