Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 2 June 2015

Masa untuk bersatu pulihkan 1MDB

ABD. AZIZ ITAR | 02 Jun 2015 1:36 AM


KUALA LUMPUR 1 Jun - Anggota Kabinet diminta berdiri teguh menyokong kepemimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak bagi membantu Perdana Menteri dalam usaha pemulihan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Hasan Malek

Menurut Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek, pendirian itu penting kerana pemulihan 1MDB seharusnya mendapat sokongan daripada kesemua anggota Kabinet.

Katanya, sikap itu bukan sahaja akan mencerminkan kesetiaan anggota Kabinet terhadap pemimpin tetapi juga menguji rasa tanggungjawab mereka dalam menyelesaikan sesuatu masalah secara berpasukan.

“Anggota Kabinet dilantik oleh Perdana Menteri. Pelantikan itu dibuat atas kepercayaannya terhadap anggota Kabinet terbabit. Dalam isu ini, anggota Kabinet juga kenalah percaya dengan kredibiliti Perdana Menteri.

“Memang sudah semestinyalah semua anggota Kabinet menyokong kerana sokongan itu akan membantu Perdana Menteri menyelesaikan isu tersebut,” katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.

Hasan mengulas kenyataan Najib yang meminta mana-mana anggota Kabinet yang tidak bersama dengannya dalam usaha pemulihan 1MDB supaya meletakkan jawatan.

Kata dua itu dibuat semasa mesyuarat Kabinet Jumaat lalu tetapi difahamkan tiada seorang pun anggota Kabinet yang menyatakan pendirian mereka tidak bersama Najib ketika diberi peluang berbuat demikian.

Ujar Hasan, sikap positif anggota Kabinet, bantuan dan sokongan moral yang diberi kepada Perdana Menteri berhubung isu itu akan memudahkan serta mempercepatkan lagi penyelesaian dalam isu tersebut.

“Ini adalah saat yang perit buat Perdana Menteri dan adalah menjadi tanggungjawab semua anggota Kabinet bersatu serta memberi sokongan padu kepada beliau bagi menyelesaikan masalah yang timbul itu,” katanya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/masa-untuk-bersatu-pulihkan-1mdb-1.98354#sthash.DEzp0m9d.dpuf


No comments: