Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 14 May 2014

UMNO - Speaker nafi khabar angin DUN Terengganu dibubar



Mohd. Zubir Embong

KUALA TERENGGANU 13 Mei - Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu, Mohd. Zubir Embong hari ini menafikan khabar angin kononnya dewan undangan negeri dibubarkan berikutan perkembangan politik terbaru di negeri ini.

Dewan Undangan Negeri (DUN) hanya boleh dibubarkan selepas mendapat perkenan Sultan Terengganu Sultan Mizan Zainal Abidin, katanya.

“Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Razif Abdul Rahman mesti menghadap Tuanku Sultan untuk memperkenankan pembubaran DUN Terengganu dan setakat ini ia masih belum berlaku.

“Bagaimana nak bu­bar­kan DUN, sedangkan saya sebagai Speaker DUN pun masih belum terima sebarang surat untuk membubarkannya," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Khabar angin tersebar luas melalui SMS dan aplikasi Whatsapp kononnya DUN Terengganu dibubarkan secara rasmi hari ini dan pilihan raya negeri Terengganu akan diadakan dalam masa 60 hari.

Mohd. Zubir turut menasihatkan orang ramai agar tidak menyebarkan sebarang maklumat yang tidak sahih bagi mengelak sebarang kejadian tidak diingini.

Khabar angin tersebar selepas bekas menteri besar Terengganu dan anggota DUN Kijal Datuk Seri Ahmad Said dan dua lagi wakil rakyat Barisan Nasional (BN) dari UMNO - Ghazali Taib (Ajil) dan Roslee Daud (Bukit Besi) mengisytiharkan keluar daripada parti dan menjadi wakil Bebas. Dengan per­kembangan terbaru politik itu, wakil BN di Dewan Undangan Negeri (DUN) kini tinggal 14, PAS (14) dan PKR (1).

Selepas Ahmad meletak jawatan sebagai menteri besar semalam, Adun Seberang Takir, Datuk Ahmad Razif Abdul Rahman mengangkat sumpah sebagai menteri besar yang baharu malam tadi. - BERNAMA

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140514/po_12/Speaker-nafi-khabar-angin-DUN-Terengganu-dibubar#ixzz31exF0yIp  © Utusan Melayu (M) Bhd 


No comments: