Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 20 May 2014

PRK - BN sudah buat penilaian ikut harapan pengundi









TELUK INTAN 19 Mei - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyddin Yassin menegaskan, tidak timbul isu calon kitar semula bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan kerana Barisan Nasional (BN) telah melakukan penilaian mendalam mengikut harapan pengundi di sini.

Beliau berkata, pemilihan sesuatu calon BN dibuat mengikut kesesuaian seseorang individu di satu-satu kawasan, justeru, pencalonan Presiden Gerakan, Datuk Mah Siew Keong dilihat paling sesuai kerana dikenali ramai, berpengalaman, masih muda serta bertenaga untuk terus berkhidmat kepada rakyat.

“Yang penting kita tahu apa harapan pengundi di sini. Di tempat lain, mungkin kita lihat pada calon baharu tetapi di sini, ini calon paling sesuai. Siapa yang tidak kenal beliau, masih bertenaga dan sihat, sebab itu tak ada isu calon kitar semula atau telah berkali-kali bertanding.

“Memang dalam keadaan tertentu ada menang dan kalah, tetapi kali ini, kita harap trend akan berubah. Ini kerana kita membuat penilaian secara mendalam, bukan sambil lewa atau semberono sahaja," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas penamaan calon PRK Parlimen Teluk Intan di Sekolah Menengah Kebangsaan Sri Perak, di sini hari ini.

Yang turut hadir Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir; Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor; Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil; Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin; Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai; Presiden MIC, Datuk Seri G. Palanivel dan Siew Keong.

Dalam pada itu, Muhyiddin turut mengharapkan sokongan lebih 60,000 pengundi di Teluk Intan kerana Siew Keong dipilih atas faktor pengalamannya dalam kerajaan serta parti, selain merupakan anak tempatan yang dikenali dan banyak berjasa di sini.

Muhyiddin berkata, pimpinan parti menyokong penuh Siew Keong untuk menggalas tugas dan amanah yang dipertanggungjawabkan bagi membangunkan Teluk Intan demi manfaat penduduk setempat.

“Untuk tempoh berkempen sehingga 31 Mei ini, kita telah gerakkan jentera parti di seluruh peringkat, malah lebih bersedia daripada biasa kerana turut mendapat sokongan daripada luar.

“Yang penting, saya maklumkan dalam mana-mana pilihan raya bahawa kita tidak boleh ambil mudah, perlu kerja keras dan mengambil platform ini untuk menjelaskan pelbagai isu yang dibangkitkan oleh pengundi atau mungkin disentuh parti lawan baik dalam soal ekonomi, sosial, keagamaan dan politik," katanya.

Muhyiddin turut menjelaskan bahawa BN mempunyai peluang 50-50 dan yakin trend pengundi akan berubah dalam tempoh beberapa hari mendatang sama ada mereka terpengaruh atau dipengaruh parti yang bertanding.

“Bagi saya, sesiapa sahaja yang menentang BN kita anggap sebagai lawan. Yang penting, jentera parti akan berge­rak, semua pengundi mesti diyakinkan dengan perjuangan dasar BN kerana kita bukan parti perkauman tetapi untuk semua kaum," katanya.

Ditanya sama ada pencalonan Dyana Sofya Mohd. Daud sebagai calon DAP mendatangkan risiko buat parti kerana ibunya, Yammy Samat merupakan ahli UMNO, Muhyiddin berkata, BN lebih melihat kepada individu yang bertanding tanpa mengambil kira latar belakangnya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140520/po_02/BN-sudah-buat-penilaian-ikut-harapan-pengundi#ixzz32DEQ8LPS © Utusan Melayu (M) Bhd 


No comments: