Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 27 October 2011

800 pelajar UiTM terima anugerah Dekan dirai


DARI UTUSAN MALAYSIA
26/10/2011





Dr. Mizan Hitam menyampaikan sijil kepada salah seorang pelajar cemerlang pada Majlis Penganugerahan Dekan anjuran Fakulti Perakaunan UiTM Kampus Bandaraya Melaka, Melaka, baru-baru ini.

MELAKA 25 Okt. - Seramai 800 pelajar Fakulti Perakaunan Universiti Teknologi Mara (UiTM) kampus Bandaraya Melaka diraikan pada Majlis Penganugerahan Dekan di sini baru-baru ini.

Pelajar yang diraikan ialah daripada Diploma Pentadbiran Awam, Ijazah Sarjana Muda Sains Pengurusan, Sarjana Muda Perniagaan, Sarjana Muda Perakaunan dan juga pelajar di peringkat Sarjana.

Majlis penyampaian anugerah tersebut telah disempurnakan oleh Rektor UiTM Melaka, Prof. Madya Datuk Dr. Mizan Hitam.

Dr. Mizan dalam ucapannya berkata, majlis tersebut dianjurkan bagi mengiktiraf pelajar yang berjaya dari segi pencapaian akademik hingga tamat pengajian di peringkat pengajian kursus masing-masing.

''Mereka ini diiktiraf bagi menghargai usaha tungkus-lumus yang telah mereka lakukan untuk mencapai darjat tertinggi dalam bidang akademik.

''Cukup jelas, pelajar kita memiliki kualiti tersendiri dan amat membanggakan apabila kira-kira 95 peratus daripada graduan mudah dilamar majikan setelah menamatkan pengajian," katanya.

Dr. Mizan juga mahu pelajar membantu pihak universiti untuk terus memainkan peranan penting dalam mengubah destini anak bangsa sebagaimana dilakukan sejak 55 tahun penubuhan UiTM.

Sehubungan itu, beliau meminta pelajar memberikan tumpuan serius terhadap pembangunan modal insan serta mempertahankan jati diri dari aspek pembangunan minda, sahsiah dan juga etika.

Katanya, dengan segala kemudahan yang disediakan termasuk dalam bidang teknologi komunikasi dan maklumat (ICT) ia wajar dihargai dan dikawal agar pelajar tidak leka, alpa dan terpesong daripada perjuangan sebenar.

''Teruskan usaha untuk meningkatkan kualiti agar modal insan UiTM berdaya saing, berintegriti tinggi dan bertanggungjawab sebagai pewaris dan penerus bangsa," katanya.

Tambahnya, graduan juga turut perlu sentiasa berusaha mengharumkan namun universiti itu.


No comments: