Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 11 October 2011

LGE - PADAN MUKA KAU


Guan Eng tetap 'berhutang'
Oleh MAZNAH MOHD. ARSAD
utusanjohor@utusan.com.my



JOHOR BAHRU 10 Okt. - Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dianggap terus 'berhutang' selagi beliau tidak menghadap Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dan memohon maaf secara terbuka kepada penduduk negeri ini.

Ketua Penerangan Majlis Penyelaras Gabungan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) Melayu Johor, Abdullah Md. Yusof berkata, selagi Guan Eng tidak berbuat demikian, seluruh rakyat negeri ini tidak akan memaafkannya.

"Isu Ketua Menteri Pulau Pinang yang memburuk-burukkan negeri ini sebenarnya belum selesai. Walaupun telah memohon maaf menerusi akhbar kepada Sultan Johor, beliau masih tetap menyalahkan media kerana memutarbelitkan kenyataannya.

"Kita mahu dia menghadap dan memohon ampun daripada Sultan Johor dan seterusnya memohon maaf kepada seluruh rakyat Johor yang amat tersinggung dengan kenyataannya yang memburukkan Johor dalam temu bual dengan media asing di Singapura baru-baru ini," katanya.

Kemarahan rakyat Johor yang belum reda terhadap Guan Eng memuncak semula apabila beliau dilaporkan datang ke Tangkak baru-baru ini bagi mencari sokongan politik.

Abdullah berkata, sebagai Setiausaha Agung DAP dan pemimpin yang merasakan dirinya hebat, adalah amat memalukan, biadap dan tidak bermaruah kerana sanggup datang secara 'curi-curi' ke Tangkak bagi mencari sokongan politik di negeri yang didakwanya tidak selamat.

Justeru, beliau mengingatkan kira-kira 200,000 ahli gabungan NGO itu supaya tidak terpedaya dengan permainan politik Guan Eng.

Sementara itu, Pengerusi Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Johor Bahru, Mohd. Ghauth Mohd. Yusoff berkata, tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang tersebut amat biadap dan menunjukkan keangkuhannya terhadap rakyat Johor.

"Tahap kesabaran kita ada had dan batasannya kerana kita orang Johor memang kaya dengan adab dan sopan. Oleh itu, kita harap beliau wajar menghadap dan memohon ampun daripada Sultan Johor dan seluruh rakyat Johor ini dengan segera," katanya.

Beliau berkata, jika Guan Eng terus berdegil dan tidak mahu memohon ampun, pihaknya bersama gabungan NGO Melayu Johor akan membuat laporan polis sehingga beliau dihadapkan ke muka pengadilan.

Pengerusi Gerakan Belia 4B Johor, Syahrin Md. Jamaluddin pula berkata, tindakan Guan Eng datang ke negeri ini menterjemahkan beliau seorang pemimpin yang tidak mempunyai maruah dan biadab.

"Sebagai pemimpin politik yang sering menunjukkan 'kehebatannya,' sepatutnya beliau tidak melangkah ke bumi Johor selagi tidak menghadap dan memohon ampun daripada Sultan Johor.

"Kata Johor tak selamat, tetapi terhegeh-hegeh juga datang ke sini. Ini satu contoh fahaman politik sempit dan terdesak yang diamalkan oleh pemimpin DAP khususnya Guan Eng," katanya sambil menyifatkan tindakan itu seperti meludah ke langit, terkena muka sendiri.

KOMEN : BERANI BUAT BERANI TANGGUNGLAH... KENAPA MESTI NAK TUNJUK BESAR KEPALA... JANAGAN SALAHKAN ORANG LAIN KALAU MULUT SENDIRI MACAM HIDUNG BABI... MENYONDOL TAK TENTU PASAL....

No comments: