Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 30 September 2011

KEBEBASAN BERSUARA ALA KOMUNIS


Wartawan TV3 pula diusir
DARI UTUSAN MALAYSIA 30/9/2011


PULAU PINANG 29 Sept. - Selepas akhbar Utusan Malaysia dan New Straits Times, stesen televisyen TV3 menerima nasib sama hari ini apabila dihalang daripada membuat liputan sidang akhbar Ketua Menteri, Lim Guan Eng di pejabatnya di Tingkat 28, Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) di sini.

Tindakan berkenaan dibuat sebaik sahaja Setiausaha Agung DAP itu ditanya seorang wartawan mengenai tindakannya memburuk-burukkan Johor semasa temu bual dengan media asing di Singapura, baru-baru ini.

Menurut wartawan TV3, Selvam Arjunan, 27, Guan Eng secara tiba-tiba 'menghalaunya' keluar dari bilik sidang akhbar itu dengan alasan dia tidak sesuai berada di situ kerana kerajaan DAP Pulau Pinang mahu mengambil tindakan undang-undang terhadap stesen tersebut berhubung beberapa isu.

"Bila soalan itu ditanya wartawan Malaysiakini, Guan Eng terus berkata dia tidak akan jawab soalan itu selagi saya berada di situ. Bila saya tanya kenapa, dia menjawab tunggulah nanti, ada banyak isu membabitkan TV3 lalu saya diminta keluar.

"Saya benar-benar kecewa dengan tindakannya itu. Dia (Guan Eng) selalu meminta supaya diberi ruang untuk membalas setiap komen yang dibuat terhadapnya, tetapi bila diberi ini balasannya, dihalau begitu sahaja," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Difahamkan, sidang akhbar yang bermula kira-kira pukul 12 tengah hari itu pada mulanya berjalan seperti biasa apabila Guan Eng mengulas mengenai isu bantuan untuk mangsa kebakaran dan persoalan yang diutarakan pemimpin MCA mengenai tender terbuka.

Bagaimanapun, sebaik sahaja soalan mengenai isu memburukkan Johor ditimbulkan, Guan Eng terus menghalau wartawan terlibat dari sidang akhbar itu pada kira-kira pukul 1.15 petang.

KOMEN : BILA KENA KAT BATANG HIDUNG SENDIRI TAHU PULAK BERTAPA BURUKNYA KEBEBASAN BERSUARA YANG DIJULANG MELANGIT... CAKAP TAK SERUPA BIKIN...

1 comment:

Anonymous said...

SLM BRO...RAMAI YG X CAYE DIA TU BTUL2 IKHLAS MINTAK MAAF. DIA BACA IKUT SKRIP. LEPAS TU MASIH X NGAKU JUGAK DAN NAK TERUSKAN SAMAN TV3. NAMPAK SGT DIA KANTOL!..BOLO PUNYE KETUA KOMUNIS! HARKKK PTUIHHH KEHKEHKEHKEH