Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 29 September 2011

Kumpulan pertama berlepas ke tanah suci


DARI UTUSAN MALAYSIA 29/9/2011





BAKAL haji, Muhammad Sani Bidin dari Serkam, Melaka, memeluk anak bongsunya, Muhammad Amman, 8 tahun, sambil diperhatikan isterinya, Rozila Mohd. Zain (tiga dari kiri) serta anggota keluarganya yang lain sebelum menaiki bas ke KLIA di Kompleks Tabung Haji, Kelana Jaya, semalam.

PETALING JAYA 28 Sept. - Seramai 442 kumpulan pertama jemaah haji Malaysia akan berlepas ke Arab Saudi dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Sepang pada penerbangan awal pagi esok.

Pengerusi Lembaga Tabung Haji (Tabung Haji), Tan Sri Abi Musa Asa'ari Mohamed Nor berkata, penerbangan pesawat Saudi Airlines yang mengambil masa lapan jam itu dijadual mendarat di Madinah pada pukul 5.25 pagi waktu Arab Saudi.

"Mereka terdiri daripada 197 jemaah lelaki dan 245 jemaah wanita. Kumpulan ini juga disertai oleh lapan petugas Lembaga Tabung Haji," katanya ketika ditemui pada majlis pelepasan jemaah itu di Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya malam ini.

Kumpulan itu adalah sebahagian daripada 28,000 jemaah haji Malaysia yang akan mengerjakan ibadat itu tahun ini mengikut kuota yang dibenarkan kerajaan Arab Saudi.

Menurutnya, Tabung Haji berusaha meningkatkan kualiti perkhidmatannya pada tahun ini dengan memberi kemudahan yang lebih selesa dan berkualiti untuk semua jemaah.

"Ia termasuk tempat penginapan yang hampir dengan tempat mengerjakan ibadat dan pegawai perubatan yang mencukupi. Pada tahun ini juga seramai 800 kakitangan Tabung Haji dihantar bagi menguruskan jemaah di tanah suci," katanya.

Menurut Abi Musa, penerbangan terakhir bagi jemaah haji Malaysia adalah pada 30 Oktober ini.

KOMEN : SELAMAT MENJALANI IBADAT HAJI DAN SEMOGA MEMDAPAT HAJI MABRUR... AMIN

No comments: