Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 27 September 2011

SIAPA HANTU DAP DALAM PAS?


Nik Aziz bidas DAP seperti budak takut hantu
DARI BERITA HARIAN ONLINE
2011/09/27



KOTA BHARU: Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat menyifatkan DAP seperti budak-budak kecil takutkan hantu sedangkan hukum hudud sebenarnya lebih adil dan tidak membabitkan golongan bukan Islam.

Beliau berkata, hukum hudud yang mahu dilaksanakan di Kelantan sama sekali tidak kena mengena dengan masyarakat bukan Islam terutama DAP yang juga tiada sebab membantah undang-undang Islam itu dilaksanakan.
"DAP nak keluar (gabungan pembangkang) pasal apa? Hudud untuk orang Islam dan apa hubungan dia (DAP) dengan orang Islam," katanya kepada pemberita di kediaman Menteri Besar di sini, semalam.
Serentak itu, Nik Aziz menegaskan hukuman hudud yang bakal dilaksanakan kerajaan PAS Kelantan nanti, tidak akan membabitkan masyarakat bukan Islam.

Beliau berkata, hukuman berkenaan berasaskan kepada undang-undang Mahkamah Syariah bukannya Mahkamah Sivil, dan hanya membicarakan kesalahan membabitkan orang Islam saja.

Di sini, saya ingin membuat penjelasan sepenuhnya mengenai hukum hudud, sekiranya hukuman seperti itu dilaksanakan di negeri ini, ia tidak akan dikenakan terhadap masyarakat bukan Islam.

Sememangnya hudud ini adalah undang-undang Mahkamah Syariah yang hanya akan membicarakan orang Islam saja (yang melakukan kesalahan), bukannya Mahkamah Sivil, katanya.
Beliau mengulas mengenai kenyataan dalam Facebooknya semalam, yang buat pertama kalinya dikeluarkan dalam bahasa Inggeris, dengan mengatakan beliau ingin menjelaskan bahawa sekiranya hukuman hudud dilaksanakan, ia tidak akan dikenakan kepada bukan Islam.

Nik Aziz yang juga Mursyidul Am PAS berkata, kerajaan negeri akan meminta semula kepada Kerajaan Pusat untuk melaksanakan hukum berkenaan walaupun sudah ditolak oleh dua Perdana Menteri iaitu Tun Mahathir Mohamed dan Datuk Seri Najib Razak.

Tindakan Tun (Dr Mahathir) ketika itu adalah salah dari segi peraturan kerana bekas Perdana Menteri itu tiada hak hendak melarang Mahkamah Syariah di bawah kuasa Sultan. Tun dan Najib sama saja, tidak beri, namun kerajaan negeri akan tetap meminta, katanya.

Ditanya mengenai kenyataan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, bahawa pemimpin utama parti itu akan keluar beramai-ramai dari pakatan sekiranya PAS terus melaksanakan hukum hudud, Nik Aziz berkata, apa hubungan Guan Eng dengan Islam, hudud sebenarnya hanya untuk orang Islam.

Orang bukan Islam mengapa tidak sokong PAS kalau laksanakan hudud, sedangkan hudud bukan untuk dia, hanya kepada orang Islam. Sebagaimana yang sudah saya katakan kelmarin, mereka ini seperti orang yang takut hantu," katanya.

Sementara itu, Dewan Himpunan Penyokong PAS meminta kerajaan negeri memberi jaminan yang masyarakat bukan Islam tidak akan dikenakan hukuman hudud apabila dilaksanakan kelak.

Ketuanya, Hu Pang Chaw, berkata masyarakat bukan Islam memang tahu mengenai hukum hudud itu hanya untuk orang Islam dan kakitangan yang bertugas betul-betul akan mengikut peruntukan diberikan atau menggunakan kuasa sendiri sehingga bukan Islam pun turut dikenakan hukuman nanti

KOMEN : DAP BUKAN FAHAM SANGAT TENTANG AGAMA ISLAM.. MEREKA CUMA FAHAM UNTUK MENGGUNAKAN USTAZ PAS YANG MENGAKU ULAMA UNTUK MENGHANCURKAN PERPADUAN ORANG MELAYU/ISLAM... BUKANKAH NIK AZIZ ADA KATA, SEJAK DAP BERKAWAN DENGAN PAS, KEFAHAMAN ISLAM DAP LEBIH BAIK DARI ORANG UMNO... MASA TU BUKAN MAIN MEMUJI MELAMBONG SAYANGKAN DAP... SEKARANG APA CERITA?

No comments: