Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 21 September 2011

NIK AZIZ NASIHAT DIRI SENDIRI KE?


Nik Aziz minta semua pihak jangan takut hukum hudud
DARI UTUSAN MALAYSIA 21/9/2011



KOTA BHARU 20 Sept. - Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) meminta semua pihak termasuk bukan Islam supaya tidak takut dengan hukum hudud kerana ia bukannya dilaksanakan oleh orang politik.

Beliau berkata, persepsi buruk terhadap hudud timbul disebabkan kekeliruan dalam kalangan masyarakat yang melihat ia hanya melibatkan hukuman ke atas pesalah sedangkan ia membawa maksud yang lebih luas.

Katanya, penjelasan melalui seminar-seminar perlu diadakan terutama membabitkan golongan bukan Islam supaya mereka dapat melihat hudud dalam perspektif yang lebih meluas.

"Saya juga ingin tegaskan bahawa hukum hudud ini jika dilaksanakan bukannya dipelopori oleh orang politik tetapi hakim yang akan menjatuhkan hukuman.

"Itupun akan menjalani perbicaraan yang adil terlebih dahulu. Jadi tidak perlu untuk berasa gerun dan takut dengan hukum hudud kerana bimbang kononnya akan dikuasai oleh orang politik," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Hari Hududullah di Balai Islam Lundang di sini hari ini.

Utusan Malaysia sebelum ini melaporkan Pas berhasrat untuk terus melaksanakan hudud di negeri ini biarpun ditentang oleh rakan-rakannya dalam pembangkang.

Nik Abdul Aziz turut menyifatkan golongan yang menolak, menghina dan mengenepikan hudud merupakan mereka yang jahil serta tidak mengetahui keindahan syariat Islam itu sendiri.

"Sekalipun mungkin mereka beragama Islam, Islam yang dianuti hanya di ruang yang terbatas tanpa didaulatkan sebagai undang-undang yang memerintah.

"Hakikatnya, menolak undang-undang syariah samalah ertinya dengan menafikan kebijaksanaan Allah SWT selaku pentadbir alam ini.

"Justeru, saya mengharapkan tabiat menolak hudud dapat diperbetulkan agar jangan menjadi kebiasaan dalam kalangan masyarakat," katanya.

KOMEN : NO KOMENLAH... DAH 20 TAHUN TETAP JUGA ORANG LAIN YANG SALAH....MODAL LAMA PILIHANRAYA PAS...

No comments: