Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 19 May 2011

Vitamin untuk SKMM


SKMM lesu, hilang taring
Oleh HAKIMI ISMAIL
pengarang@utusan.com.my



Azwanddin Hamzah (tengah) menunjukkan laporan dan bukti terhadap The Malaysia Insider yang membangkitkan isu perkauman di Cyberjaya, semalam.



CYBERJAYA 18 Mei - Jaringan Melayu Malaysia (JMM) mendakwa Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) kini sudah tidak mempunyai sebarang peranan dan seolah-olah sudah kehilangan taring.

Yang Dipertua JMM, Azwanddin Hamzah berkata, dakwaan tersebut berasas kerana SKMM gagal mengambil sebarang tindakan ke atas portal berita The Malaysian Insider berdasarkan beberapa laporan yang dibuat JMM sebelum ini.

Menurutnya, laporan JMM ada asasnya dan pihaknya mempunyai bukti kukuh di mana portal berita tersebut memang terkenal dengan artikel biadab yang cuba membangkitkan isu perkauman terutama bersifat anti-Melayu dan kerajaan.

"JMM sudah tiga kali melaporkan kepada SKMM mengenai artikel yang dikeluarkan oleh The Malaysian Insider namun sehingga kini tiada sebarang tindakan diambil ke atas portal berita tersebut.

"Malah, pihak kami yang membuat laporan pula disiasat. Tiada guna SKMM membuka kertas siasatan jika tidak memanggil pihak yang terbabit dalam penerbitan portal berita tersebut," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghantar memorandum bagi mendesak pihak SKMM mengambil tindakan ke atas portal berita itu, di sini hari ini.

Menurut Azwanddin, pihaknya menunggu tujuh bulan untuk melihat reaksi SKMM terhadap laporan pertama yang dibuat JMM namun sehingga kini tiada sebarang tindakan dan siasatan dilakukan ke atas The Malaysian Insider.

"Laporan polis yang kami buat juga sia-sia kerana pihak polis perlu merujuk kepada SKMM untuk mengambil sebarang tindakan. Perkara ini diakui sendiri oleh pegawai SKMM yang mana pihaknya sehingga kini masih belum melakukan sebarang siasatan terhadap The Malaysian Insider," katanya.

Dalam pada itu, Azwanddin juga mahu Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan memantau kegiatan SKMM bagi memastikan mereka menjalankan tugas seperti yang diamanahkan di bawah bidang kuasa mereka.

"Perkara ini tidak boleh dibiarkan, menteri yang terlibat perlu mengambil tahu dan memantau segala aktiviti pertubuhan di bawahnya," katanya.

KOMEN : INILAH CIRI-CIRI SEBUAH AGENSI KERAJAAN YANG DIRASUK OLEH BAYANGAN PEMBANGKANG. BILA LITTLE NAPOLEON MEMAINKAN PERANAN BAGI MEMBURUKAN NAMA BAIK AGENSI KERAJAAN. TIDAK SUSAH NAK MENILAI KALAU SESUATU AGENSI ITU SUDAH DI RASUK OLEH HANTU JEMBALANG PUAK PEMBANGKANG ATAUPUN TIDAK... LIHAT CARA MEREKA BERKERJA? TAK ADA SIFAT BERTANGGUNGJAWAB LANGSUNG... MAKAN GAJI BUTALAH TU....

No comments: