Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 26 May 2011

Kit Siang takut Melayu sokong UMNO







KUALA LUMPUR 25 Mei - Tuduhan yang dilemparkan oleh Penasihat DAP, Lim Kit Siang terhadap Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mencerminkan ketakutannya terhadap kebangkitan sokongan Melayu kepada UMNO.

Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Syed Ali Alhabshee (gambar) berkata, tindakan itu juga bertujuan menyembunyikan keretakan yang berlaku dalam pihak pembangkang berikutan terbongkarnya isu skandal video seks yang didakwa membabitkan salah seorang pemimpin tertinggi pakatan berkenaan.

Katanya, Muhyiddin mempunyai alasan yang kukuh untuk mengingatkan orang Melayu agar tidak terpedaya dengan gerakan yang direncanakan oleh DAP untuk menguasai negara melalui amalan politik rasis.

"Kit Siang memang suka memainkan sentimen perkauman untuk meraih sokongan pengundi. Setiap kali pilihan raya, beliau akan meniupkan sentimen perkauman supaya bukan Melayu terus memihak kepada DAP.

"Jadi untuk apa orang Melayu mahu menyokong parti itu sedangkan sedar bahawa DAP hanya memperjuangkan kepentingan satu kaum sahaja.

"Sebenarnya Kit Siang merupakan seorang pemimpin politik low-class kerana bermain politik perkauman untuk kepentingan peribadi," katanya dalam entri terbaru di www.umnobahagiancheras.blogspot.com hari ini.

Menurut Syed Ali, gerakan itu telah bermula sejak Pilihan Raya Negeri Sarawak yang lalu apabila DAP berjaya memperdayakan orang Cina supaya memusuhi UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Jadi katanya, ketegasan Timbalan Perdana Menteri itu seharusnya disokong dan dijadikan ingatan kerana khuatir DAP bersama sekutunya yang lain akan menjadikan Melayu hilang segala-galanya sekiranya mereka berkuasa kelak.

KOMEN : APA PUNYA GILA CINA DAP RASIS INI. ORANG MELAYU TAKAN NAK SOKONG DAP RASIS PULAK? DAP RASIS NI BILA KEHABISAN MODAL NAK MENGHENTAM KERAJAAN, MEREKA AKAN GUNAKAN PENDEKATAN RASIS DENGAN POLITIK PERKAUMAN. MEREKA AKAN MENGHASUT KAUM CINA UNTUK MENENTANG KERAJAAN SEPERTI APA YANG BERLAKU DI SARAWAK.... APA PUN ORANG MELAYU KENA TERIMA KENYATAAN BAHAWA TANPA UMNO ORANG MELAYU AKAN TERUS LAYU... NAK HARAPKAN PAS, ORANG MELAYU PADA PANDANGAN MEREKA KAFIR KERANA TIDAK MENYOKONG PERJUANGAN SONGSANG PAS.... HARAPKAN PKR, PARTI JENIS APA TU?

No comments: