Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 19 May 2011

RAHSIA APA YANG HENDAK DITUTUP

Keengganan Anwar, polis menghairankan - Syed Ali
DARI UTUSAN MALAYSIA
19.5.2011


KUALA LUMPUR 18 Mei - Keengganan Datuk Seri Anwar Ibrahim menyaman ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang menuduh beliau melakukan hubungan seks seperti dalam pendedahan rakaman video baru-baru ini adalah sesuatu yang amat menghairankan.

Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Syed Ali Alhabshee berkata, selain itu, keengganan polis mendedahkan identiti pelaku sebenar dalam rakaman video seks tersebut juga menimbulkan pelbagai tanda tanya dalam kalangan masyarakat.

Menurutnya, keengganan kedua-dua pihak tersebut melakukan perkara yang sepatutnya dilakukan itu sedikit sebanyak menimbulkan keresahan masyarakat awam yang peka dengan perkembangan semasa.

"Setahu saya, Anwar sebelum ini memang terkenal sebagai kaki saman. Jika ada sebarang tuduhan terhadap beliau, Anwar akan lekas-lekas ambil tindakan saman tetapi dalam isu video seks dia diam membisu," katanya melalui entri terbaru di http://umnobahagiancheras.blogspot.com/ hari ini.

Syed Ali mengulas keengganan Anwar menyaman Shazryl Eskay yang telah melakukan sumpah laknat bahawa Penasihat Parti Keadilan Rakyat itu merupakan pelaku dalam video seks berkenaan, sedangkan Anwar sebelum ini menyatakan pendedahan tersebut merupakan satu bentuk konspirasi bagi menjatuhkannya.

Syed Ali juga mempersoalkan tindakan polis yang enggan mendedahkan identiti pelaku sebenar dalam rakaman itu walhal ketulenannya telah disahkan oleh pakar tempatan dan antarabangsa.

Beliau menambah, pendedahan Shazryl Eskay mengenai rakaman video itu seperti sia-sia tanpa sebarang tindakan lanjut pihak polis.

Katanya, polis juga akan terus dipandang serong oleh masyarakat awam selagi pihak berkuasa itu tidak mendedahkan identiti pelaku dalam video tersebut.

"Anwar bukan pemimpin istimewa, maka tidak ada sebab kenapa kes video seks itu dilengah-lengahkan," ujarnya.

KOMEN : PDRM MENGATAKAN RAKYAT PERLU MENILAI SENDIRI SIAPA PELAKON DALAM VIDEO TERSEBUT... ADAKAH PDRM MENGGALAKAN RAKYAT MENONTON VIDEO LUCAH TERSEBUT? SEDANGKAN MEMILIKI DAN MENONTON VIDEO TERSEBUT ADALAH SALAH DISISI UNDANG-UNDANG. ANWAR TIDAK AKAN BERANI MENYAMAN ESKAY BERKEMUNGKINAN KERANA TAKUT SAMAN ITU AKAN MEMAKAN DIRINYA SENDIRI.

No comments: