Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 12 April 2012

APA KEPERLUAN NGO DARI LUAR DI MALAYSIA?

Usir Konrad Adenauer, bertindak atas IAIS - Zulkifli
DARI UTUSAN MALAYSIA
111/4/2012


KUALA LUMPUR 10 April - Kerajaan perlu mengambil tindakan tegas termasuk mengusir yayasan kebajikan, The Konrad Adenauer (Konrad) kerana badan itu terbukti menaja penerbitan beberapa buah buku yang bertentangan dengan akidah umat Islam.

Datuk Zulkifli Noordin (Bebas-Kulim Bandar Baharu) (gambar) berkata, tindakan tegas juga perlu diambil terhadap Institut Antarabangsa Kajian Tinggi Islam Malaysia (IAIS) iaitu sebuah badan yang dibiayai sepenuhnya oleh kerajaan kerana institusi tersebut cuba mempopularkan fahaman pluralisme di negara ini.

"Mengenai Konrad, semua pihak mengetahui bahawa badan ini pernah menaja penerbitan buku-buku Institut Kajian Dasar (IKD) yang jelas bertentangan dengan akidah umat Islam, antaranya perkahwinan campur serta Islam dan pluralisme.

"Oleh itu, saya minta kerajaan bertindak tegas dalam hal ini kerana fahaman pluralisme amat berbahaya memandangkan ia melibatkan soal akidah," katanya ketika membahaskan Rang Undang-Undang Cukai Pendapatan (Pindaan) 2012 di Dewan Rakyat, hari ini.

Dalam pada itu, Zulkifli yakin tindakan Konrad menaja program parti Gerakan dan penerbitan sebuah buku Parlimen adalah bagi mengaburi aktiviti mereka.

Menyentuh mengenai dakwaan IAIS sebagai penggerak fahaman pluralisme, beliau berkata, antara buktinya badan itu akan menganjurkan satu syarahan umum yang bertajuk 'Kebebasan Beragama dan Pluralisme pada Abad Ke-20: Jawapan Islam' pada 10 Mei ini.

"Panelnya ialah Prof. Syed Hossein Nasr dari George Washington University, Amerika Syarikat yang kita tahu penyokong pluralisme," ujarnya.

KOMEN : KALAU BENDA YANG TAK MEMBERIKAN KEBAIKAN KEPADA RAKYAT, BUAT APA DITATANG... TENDANG AJE KELONGKANG...

No comments: