Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 2 April 2012

APA KE BENDANYA SYAITAN?


Yahudi pula manusia terpilih?
DARI UTUSAN MALAYSIA


KENYATAAN Abdul Hadi Awang dan Nik Abdul Aziz Nik Mat mengenai Yahudi adalah tidak perlu. Ia dibuat dalam keadaan pendirian Majlis Syura Pas yang tidak diraikan oleh Anwar Ibrahim. Anwar masih enggan menarik balik kenyataannya atau menyaman Wall Street Journal. Sikap yang diambil oleh Anwar tidak meredakan keresahan Majlis Syura Pas dan juga ahli parti itu walaupun Nik Aziz menyatakan pendiriannya.

Tiba-tiba Hadi dan Nik Aziz membuat kenyataan bahawa boleh berniaga dengan Yahudi tetapi tidak dengan zionis. Ada benarnya mereka membuat kenyataan bahawa yang ditentang ialah zionisme. Tetapi benar itu dalam pertikaian kerana realiti kini tidak sedemikian.

Hujah lain boleh diambil untuk dibuat justifikasi mengenai Yahudi hubungannya dengan Rasulullah, Yahudi di dalam al-Quran, Yahudi sifatnya suatu kaum seperti kaum-kaum yang lain.

Tetapi banyak hujah terkini dan semasa yang perlu diteliti mengenai gerakan pengyahudian dan kesannya terhadap umat Islam di seluruh dunia. Gerakan illimunati umpamanya amat diketahui rangkaian cita-citanya untuk mengyahudikan seluruh dunia. Protokol Zionisme (Protocal of the Zions) sangat jelas terkandung cita-cita Yahudi terhadap ideologi, ekonomi, politik, ketenteraan dan sebagainya.

Isu Islamophobia yang berkembang di Barat adalah akibat kebencian mereka kepada Islam. Malah dikatakan ada gerakan antarabangsa Yahudi-Nasrani yang membina agenda mendepani isu Islamophobia ini.

Umum mengetahui kebangkitan Arab Spring ini ada kaitannya dengan pihak luar yang menggunakan peranan media baru dan ketenteraan seperti di Libya untuk menumbangkan rejim yang ada.

Kekecewaan yang ditanggung oleh warga Arab sekian lama kerana kelemahan dan kediktatoran pemimpinnya dipercepatkan lagi dengan pengaruh ejen asing yang merasakan inilah peluang baik menjatuhkan pemimpin yang mereka benci di samping pemimpin boneka asing yang tidak mampu berperanan lagi. Kenyataan mereka yang muncul pada saat Anwar memerlukan sokongan ditafsir sebagai percubaan melakukan justifikasi meredakan kemarahan orang ramai terhadap pendirian Anwar.

Kalau kita hujah kenyataan Hadi dan Nik Aziz mengenai hubungan dagang dengan Yahudi, terlalu banyak kegiatan perdagangan daripada kelompok Yahudi yang belum dapat kita pastikan kaitannya dengan zionisme sama ada yang bersifat elektronik, teknikal malah komoditi.

Yang nyata terdapat sokongan ahli perniagaan Yahudi di Amerika Syarikat terhadap kehadiran dan kestabilan negara Israel. Sumbangan mereka melakukan lobi dalam pemilihan Presiden Amerika amat diketahui umum. Antara syaratnya ialah harus menyebelahi Israel dan bersedia mempertahankan negara Israel.

Anehnya Hadi dan Nik Aziz mungkin lupa bahawa berlaku peristiwa tertentu yang dikatakan melibatkan orang Yahudi telah mendorong orang Pas terutama Pemudanya untuk mengadakan banyak kali demonstrasi di depan kedutaan Amerika. Malah kempen memboikot urus niaga makanan dan komoditi yang dikatakan dari Yahudi Amerika dilakukan oleh Pas. Hairannya Hadi dan kepimpinan Pas boleh menerima perkara ini sedangkan kenyataan terakhir Hadi dan Nik Aziz menyatakan hubungan dagang boleh.

Hadi sebagai pemimpin utama Pas harus lebih teliti dalam membuat sesuatu kenyataan kerana situasi kenyataan Majlis Syura Pas belum disambut oleh Anwar. Kenyataan Hadi itu boleh ditafsir sebagai usaha melunakkan keadaan dan Nik Aziz serta Majlis Syura Pas tidak berbuat apa-apa terhadap pendirian Anwar.

Hadi kena gerakkan bahagian penyelidikannya supaya mengkaji lebih jauh dan lebih mendalam lagi hubungan Anwar dengan kelompok-kelompok tertentu di Amerika. Contohnya kaji peranan National Endowment for Democracy (NED) iaitu sebuah yayasan atau nama dana demokrasi yang mengaitkan Anwar.

Kaji pergerakan The Foundation for the Futures tajaan pihak tertentu di Amerika yang mana Anwar pernah menjadi pengarahnya. Dan kaji kenyataan atau temui Rahimi Osman, bekas pembantu Anwar yang menyatakan bahawa Aasil Kazi yang pernah bekerja dengan Anwar adalah utusan khas yang dihantar oleh agensi perisikan antarabangsa untuk menjayakan misi menabalkan Anwar sebagai Perdana Menteri.

Isunya di sini ejen-ejen Yahudi tidak saja mengembangkan pengaruh dagangnya di seluruh dunia tetapi juga jaringan perisikannya. Tidakkah ini berbahaya bagi Malaysia.

Hadi sejak revolusi Iran amat terkenal dengan sikap garangnya terhadap cita-cita negara Islamnya. Pengamatan saya akhir-akhir ini Hadi sangat lunak bila berada dalam pakatan. Apakah ini menggambarkan pengaruh Anwar memberi kesan yang luar biasa terhadap strategi siasah Hadi.

Nik Aziz pula tidak terkata apabila berdepan dengan Anwar. Lalu masing-masing membuat pendirian sendiri. Pendirian itu tidak menggambarkan suatu muafakat untuk mencari kebenaran.

KOMEN : UNTUK MENANG PILIHANRAYA DAN MENAWAN PUTRAJAYA, PAS SANGGUP BERKAWAN DENGAN ORANG YAHUDI YANG TERKENAL DENGAN KEBUSUKAN HATI DAN BANGSA PALING SOMBONG DALAM DUNIA INI... TAPI KITA NAK HAIRAN APA, SELAMA INI PUN PUAK PAS DIBOLEHKAN BERKAWAN DENGAN SYAITAN... APA KE BENDANYA LAGI NIK AZIZ DAN HADI NI MENCARUT... DAH MACAM ORANG NYANYUK... SUDAH-SUDAHLAH NAK KENCINGKAN ORANG RAMAI...DIRI SENDIRI TU DAH DIKENCING DEK SYAITAN TAK SEDAR LAGI KE?...

No comments: