Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 9 January 2015

Samsung lancarkan Galaxy A5

NUR HANANI AZMAN | 09 Januari 2015 12:42 AM


Izzue Islam dan Liyana Fizi memperagakan telefon pintar Samsung Galaxy A5 dan A3 pada majlis pelancaran di Kuala Lumpur, semalam. – utusan/Mohd Farizwan Hasbullah

KUALA LUMPUR 8 Jan. – Samsung Malaysia Electronics sedang berusaha untuk mengukuhkan penguasaan pasaran bagi segmen telefon pintar dengan memperkenal barisan produk baharu.

Pengurus Produk Bahagian Mudah Alihnya, Luke Au berkata, beliau walau bagaimanapun tidak dapat memberitahu jumlah penguasaan pasaran bagi Samsung di peringkat global mahupun Malaysia.

Katanya, produk yang bakal dibawa masuk ke pasaran tempatan itu nanti terdiri daripada pelbagai konsep termasuk telefon pintar premium dan peranti pada harga berpatutan.

“Samsung sebelum ini sememangnya sentiasa berusaha untuk menawarkan rangkaian produk bersesuaian dengan cita rasa dan kemampuan pengguna,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Samsung Galaxy A3 dan A5 di sini hari ini.

Turut hadir, Naib Presiden IT, Mudah alih dan Imej Digital Samsung, Lee Jui Siang dan Pengurus Perniagaan Bahagian Mudah Alih Samsung Malaysia, Julian Thean.

Mengulas pengumuman Samsung Electronics Co. Ltd. mengenai sasaran bagi kesemua peranti untuk dilengkapi kemudahan sistem Internet-of-Things (IoT) menjelang 2017, Au berkata, Samsung Malaysia turut menyokong usaha itu.

Ujarnya, Samsung Electronics bakal melabur lebih AS$100 juta (RM356.80 juta) bagi komuniti pemaju sistem seumpamanya tahun ini.

“Kami mengalu-alukan pengumuman berkenaan dan yakin Malaysia akan mendapat banyak bahagian daripada peruntukan pelaburan itu berikutan potensi pasaran Malaysia terhadap segmen tersebut,” katanya.

Samsung A3 dan A5 disasarkan kepada segmen generasi muda menawarkan ciri menarik termasuk mod kamera ‘wide-selfie’ dilengkapi cip pemprosesan berkelajuan 1.2GHz.

Samsung A3 berharga RM899 sementara Samsung A5 (RM1,999) masing-masing dengan pilihan warna putih, hitam, perak dan emas.

- See more at: http://www.utusan.com.my/bisnes/korporat/samsung-lancarkan-galaxy-a5-1.45897#sthash.QGMMxLcd.dpuf


No comments: